Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker gård att arrendera – Prioriterar pris, skick & lada för småskalig djurhåll  (läst 733 gånger)

SimonB91

Hej alla jordnära själar! 

Jag heter Simon Bårli och letar efter en gård att arrendera i hela Sverige*– vart spelar mindre roll, så länge platsen möter dessa kriterier: 
- LADA/STALL -Måste rymma 4-5 kor, 4-6 får och 20-30 höns (eller har potential att renoveras dit). 
- PRIS: Schyssta villkor – jag är öppen för både markarrende eller längre avtal. 
- SKICK; Gärna någorlunda underhållen – jag är villig att lägga arbete, men undviker totalförfall. 

Vad jag kan erbjuda:
- Erfarenhet: Certifierad utbildning i småskaligt jordbruk, holistisk markanvändning, skinnberedning och mejerihantering. 
- Vision: Skapa en självförsörjande gård med fokus på: 
 – Ekologisk foderodling 
 – Traditionellt hantverk (garvning, osttillverkning) 
  – Djurvänlig hållning utan stress 
- Långsiktighet: Ser arrendet som ett decenniumsprojekt – stabilitet är nyckeln! 

Extra plus om gården har:
✔️ Tillgång till vatten (sjö/ån för dricksvatten eller fiske) 
✔️ Möjlighet till nyttjande av skogsmark 
✔️ Historisk charm eller gamla redskap att bevara 

Frågor?
- Har ni en övergiven gård som behöver liv? 
- Letar ni efter någon som kombinerar ungdomsenergi med respekt för gammalt bondeprakt? 

Kontakta mig gärna Om du har något eller vet om något!
« Senast ändrad: 11 maj-25 kl 19:14 av Hasken TV »

sunflower

• Uppland
Hej Simon!

Vi arrenderar just nu en gård i östra Småland. Matchar dina kriterier hyfsat dock utan sjö direkt intill.
Framtiden för oss är lite oviss men hör gärna av dig till mig via e-post så berättar jag mer: danni.kuerten@gmail.com

Daniela
a ship in a harbour is safe, but that's not what  a ship is built for

Ã…sa Anander

Hej Simon!
Jag har inte den gård du eftersöker men dock ett hus att sälja. Är även jag på jakt efter en gård/leverne som du beskriver men inte villig att göra allt på egen hand. Min fråga är om du har någon villighet att samarbeta? Utöver värdet i min nuvarande fastighet har jag en önskan om att övergå i så mycket självförsörjande som möjligt. Är utbildad djurvårdare och djursjukskötare med många år i branchen. Nu villig att göra något nytt. Låt mig veta om du finner samarbete önskvärt!

Vänligen, Åsa

Dela detta:

* Inloggade just nu

488 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser