Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker gård att arrendera – Prioriterar pris, skick & lada för småskalig djurhåll  (läst 64 gånger)

SimonB91

Hej alla jordnära själar! 

Jag heter Simon Bårli och letar efter en gård att arrendera i hela Sverige*– vart spelar mindre roll, så länge platsen möter dessa kriterier: 
- LADA/STALL -Måste rymma 4-5 kor, 4-6 får och 20-30 höns (eller har potential att renoveras dit). 
- PRIS: Schyssta villkor – jag är öppen för både markarrende eller längre avtal. 
- SKICK; Gärna någorlunda underhållen – jag är villig att lägga arbete, men undviker totalförfall. 

Vad jag kan erbjuda:
- Erfarenhet: Certifierad utbildning i småskaligt jordbruk, holistisk markanvändning, skinnberedning och mejerihantering. 
- Vision: Skapa en självförsörjande gård med fokus på: 
 – Ekologisk foderodling 
 – Traditionellt hantverk (garvning, osttillverkning) 
  – Djurvänlig hållning utan stress 
- Långsiktighet: Ser arrendet som ett decenniumsprojekt – stabilitet är nyckeln! 

Extra plus om gården har:
✔️ Tillgång till vatten (sjö/ån för dricksvatten eller fiske) 
✔️ Möjlighet till nyttjande av skogsmark 
✔️ Historisk charm eller gamla redskap att bevara 

Frågor?
- Har ni en övergiven gård som behöver liv? 
- Letar ni efter någon som kombinerar ungdomsenergi med respekt för gammalt bondeprakt? 

Kontakta mig gärna Om du har något eller vet om något!
« Senast ändrad: Igår kl. 19:14 av Hasken TV »

Dela detta:

* Inloggade just nu

596 gäster, 3 användare (1 dolda)
dreadspice1, Carolina

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser