Vaxseparator

Startat av Ljunghonung, 17 Aug-24 kl 10:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Ljunghonung

Finns det någon svensk återförsäljare av Arne Orougs vaxseparator?

Det finns flera bitillbehörsbutiker som säljer vaxseparatorer, men vilken är bra och vilken skall man undvika?

Torkel

Har tyvärr inget svar, men undrar samma sak, jag med. En vaxseparator kostar en slant, så vill köpa rätt direkt och inte behöva prova mig fram.

Någon med erfarenhet, som vill dela med sig, av sitt vetande?

Thomas_

Jag har en Oroug separator till salu i gott skick.  :)

Maila thn.bisyssla@gmail.com
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare SLU.

Ljunghonung

Citat från: Thomas_ skrivet 25 Sep-26 kl 09:38Jag har en Oroug separator till salu i gott skick.  :)

Maila thn.bisyssla@gmail.com

Vad vill du ha för den?

Thomas_

Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare SLU.

Ljunghonung

Tack för svaret.
Hade jag inte precis köpt en "Sjölies honningslösner" så hade jag slagit till.

Nu behöver jag tyvärr få sålt av lite ljunghonung innan kontot för kul saker är fyllt igen.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

353 Gäster, 0 användare