Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  pollinering av gurka?  (läst 4292 gånger)

Hilbur

  • Gäst
pollinering av gurka?
« skrivet: 04 jun-07 kl 09:40 »
Jag har i år satt gurka inomhus (ska tillläggas att det är mitt livs första gurka..) Nu har det kommit både han och hon blommor på den men ska den har hjälp med pollineringen??
Sen undrar jag om man kan toppa plantar / beskära skotten som kommer för den har växt både upp och ner i fonstret nu på 2 lååånga pinnar, antar att den inte kan producera hur mkt gurka som helst, men jag är rädd att den ska dö om jag gör fel. Tacksam för svar...

Norrsken

  • Inlägg: 4264
    • -
Re:pollinering av gurka?
« Svar #1 skrivet: 06 jun-07 kl 22:06 »
Jag skulle nog hellre dutta på lite extra, för att vara säker på att den blivit pollinerad..
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Hilbur

  • Gäst
Re:pollinering av gurka?
« Svar #2 skrivet: 08 jun-07 kl 09:37 »
Ja nu har jag fått en liten minigruka och en blomma framför som slagit ut idag så jag har varit där och duttat mellan blommorna och hoppas att den tar sig och blir god.

Norrsken

  • Inlägg: 4264
    • -
Re:pollinering av gurka?
« Svar #3 skrivet: 08 jun-07 kl 16:12 »
Låter som om gurkor funkar på samma sätt som squash och pumpa. jag hade några squash och pumpor i kruka förra året, och det blev en del. Godast var squashen, så den har jag mest av i år. Och sent om sider har jag även köpt ett par gurdplantor, så då får jag prova dutta på dem också! Den squash jag gav till mina föräldrar och som hamnade på friland gav ännumer utan duttande, men då kom ju insekter dit ordentligt!
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Hilbur

  • Gäst
Re:pollinering av gurka?
« Svar #4 skrivet: 11 jul-07 kl 18:56 »
Vill meddela att nu har jag skördat 5 stora fina gurkor, så till alla som funderar på vad som går att odla inomhus så är gurka mitt tips för dagen.. dom var riktigt goda, mums.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

315 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser