Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min häst dog i hagen  (läst 2498 gånger)

Abruzzo

Min häst dog i hagen
« skrivet: 01 jun-07 kl 22:02 »

I tisdags morse hittade min dotter min gamla häst på 26 år  liggandes död i hagen . Mina hästar går hos dottern och hennes man på bete och de saknade honom på morgonen.De övriga hästarna var där men inte han.Han hittades liggande på sidan och förmodligen har döden kommit väldigt snabbt.
 Jag åkte dit och tog adjö av min gamla kompis som jag haft i sju år.Han var så fin  där han låg.
Entröst är att när det går så snabbt så är det nog en bra död för en gammal häst.
 Det var bara att ringa kadaverbilen som inte kunde ta hand om honom samma dag utan han fick ligga tills dagen därpå.
 Mitt fullblod och han var faktiskt lite av tvillingsjälar så han var väldigt dämpad och hängig.
 Ivart fall så saknar jag min gamla kloka häst.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Re:Min häst dog i hagen
« Svar #1 skrivet: 01 jun-07 kl 22:34 »
Tänker på dig!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Jullan i norr

« Svar #2 skrivet: 02 jun-07 kl 10:26 »
Ojojoj.. alla mina tröstetankar går till dig i denna stund.. men som du sa, han bara somnade.. det måste ju vara ett fint sätt att få avsluta sina dagar.. en försommar, i hagen med kompisarna.. bara somna stilla! *kramar om dig*

klorofyll

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 02 jun-07 kl 12:10 »
Tankar och kramar! Det är inte många förunnat att få vara med om att en häst får somna in så... Ofta är det mycket vånda och jobbiga dagar i väntan på avlivning. Min granne har det så just nu, deras vallack är utdömd och går på kortison över helgen.

Men vår käre Bernerhanne dog på liknande sätt förra våren. Han bröts ner av lymfcancer på en månad och en tidig morgon gick han ut, som han alltid gjorde. När jag efter ca 20 minuter skulle ner till stallet så var han redan i hundhimlen. Han hade lagt sej under en syrenbuske och somnat in, det var en fridfull och nästan magisk stund. Nu ligger han begravd där... (Vill bara tala om att han var under veterinärvård och vi hade beslutat oss för att ringa och få honom avlivad den dagen, eftersom han var så dålig kvällen innan.)

Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 2 användare (1 dolda)
peterm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser