Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu äntligen är dom här, och jag kan ingenting!!!  (läst 828 gånger)

KK

• Mammaledig...
    • Dala-Jakt
Nu äntligen är dom här, och jag kan ingenting!!!
« skrivet: 01 jun-07 kl 21:37 »
 8) Japp, hämtade två FV-honor och en BJ/FV hane idag.
Honorna 11v, hanen 8v.
Hanen är nästan dubbelt så stor som honorna fast han e yngre.
Jag provade att sätta dem tillsammans och först gick det bra... Men sen när jag gick rök det hår vill jag lova.
Så nu sitter dom åtskiljda.

Men vad är nu viktigt att ta fasta vid med dessa "små" liv.
Är det något som är särskilt viktigt och har ni några bra tips?

Mvh/KK

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Nu äntligen är dom här, och jag kan ingenting!!!
« Svar #1 skrivet: 01 jun-07 kl 21:55 »
Läs på under tråden "Kaniner" i forumet, här finns massor av info om kaniner.

Se till att kaninen alltid har fri tillgång till hö för att minimera magproblem, kaniner har känslig mage och foderbyte skall ske mycket försiktigt. De måste alltid ha tillgång till långa fibrer, så som hö, eller gräs annars får de problem med mage och tarm. Ge aldrig kaninen någon form av kål, var sparsam med att ge torkat bröd då det innehåller mycket salt, max 1 gång i veckan. Introducera färskt gräs försiktigt, tillvänjningstid ungefär en vecka. Var bara rädd om kaninernas magar så skall allt säkert gå bra, njut av dina ninisar!  ;)

/Kimma
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dela detta:

* Inloggade just nu

408 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser