Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Löpankor!  (läst 1737 gånger)

norrgårdstupp

• Gäst
Löpankor!
« skrivet: 29 maj-07 kl 14:03 »
Hur länge behöver löpankor värmelampa?
När kan man börja släppa ihop ällingen med dom vuxna löpankorna?

Silverfallet

• Gäst
Re:Löpankor!
« Svar #1 skrivet: 29 maj-07 kl 15:07 »
Efter tre veckor kan du dra ner på värmen. Och dom klarar sig då i rumtemperatur.
Jag släpper som tidigast ihop mina vid 6-8 veckors ålder. Dom blir ofta mobbade i början.

norrgårdstupp

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 maj-07 kl 22:01 »
Ska man ha så dom kan bada från början, eller hur gamla ska dom vara då.

rina

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 30 maj-07 kl 22:05 »
Är dom med sin mamma kan dom bada rätt fort men om du har kläckt i maskin ska du inte bada dom fort....men plaska ska dom givetvis få göra....
Jag har haft en stor eka till mina ankor och dom får inte gå ut och bada i den förrän dom är fullfjädrade annars kan dom drunkna tyvärr...så var rädd om dom små liven så kommer du få mycke glädje av dina löpankor. ;)

norrgårdstupp

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 30 maj-07 kl 22:11 »
Jag kommer gärna och tittar på dina höns och ankor någon gång.

rina

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 30 maj-07 kl 22:12 »
Du är välkommen men numer bor mina löpankor i Hälsingland....har med sorg i hjärtat fått ge upp min ankavel p.g av sjukdom....

Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 1 användare
RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser