tror inte jag litar på blodtester. ungefär lika lite som jag litar på "rekommenderad dagligt intag" som ska vara ett mått som de hittat på under ransoneringstider och som stannat.
men jag misstänker också att det är något du äter för mycket av snarare än för litet. men visst finns det ju en stor risk att du skulle behöva lite kött ibland också.
det är ju olika lätt för olika människor, i olika situationer såklart, men jag skulle nog prövat att fasta ett par dagar. antar att din mage mår bättre då? sen försöka mig på enformig kost dag efter dag, typ t-ex ena dagen så blir det bara bröd med tillbehör. sen nästa dag, kanske pasta med tillbehövr. och så fortsätta tills du gått igenom det du brukar käka. alltså uteslutningsmetoden, jag försöker göra så ibland när det gäller trasiga datorer nämligen. tar isär den, och sätter dit en sak i taget och ser/lyssnar/känner när det uppstår komplikationer. nu funkar det väl inte ens på långa vägar på samma sätt när det gäller människoföda/magen, men ibland kanske man hittar något som kan uteslutas. det kanske blir tvunget att man gör flera såna här perioder, kanske med flera dagar per "ensidig kost" t-om.
t-ex vi säger att en försökt sig på ett sådant projekt men under perioden har ätit bullar varje dag. och magproblemet kvarstår, så kan man ju undersöka bullarna bättre. eller kanske det visade sig i projektet att problemet var mycket mindre under en dag eller så i försöksperioden , så kanske man kan misstänka att den födan som du hade som "primär" den dagen - motverkade det dåliga i bullarna. det blir ett detektiv-arbete! en annan sak du skulle kunna pröva att byta är miljön. det finns väl en risk att man t-ex sover precis bredvid en stor fläck med grönmögel t-ex. sen har jag för mig det brukar sägas att det tar ungefär 3 dagar innan tarmfloran i ens kropp har ställt om sig till en annan kost, huruvida det är värt att ha i tankarna vettetusan dock.
kan även tipsa om daglig promenad samt arbete där du använder händerna mer än tangentbordstryckande!