Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker folk som bor smått  (läst 857 gånger)

vildaros

• Skåne
Söker folk som bor smått
« skrivet: 28 aug-20 kl 12:34 »
Hej alla!

Jag är författare och har hittills endast skrivit skönlitterärt. Men eftersom jag själv har långt gångna planer på att starta permakulturgård och leva i samhushåll med likasinnade är mitt nästa projekt att skriva en bok om sådana som bor smått.

Om du bor i:

- Tiny house
- Van
- Skolbuss
- Jurta
- Friggebod
- Bolundare
- Cirkusvagn
- Ja, ni fattar... allt som kan räknas som väldigt smått beroende på hur många man delar platsen med

Och kan tänka dig att bli intervjuad/ besökt och vara med på bild ELLER bara vara underlag för eventuella kvantitativa frågeformulär jag eventuellt kommer att använda mig av, hojta till. Tipsa gärna andra du känner som stämmer in på beskrivningen.

Tack!
mvh
Vilda Rosenblad

sayerbýr

• sayerbýr - woodcutter settlement
    • -
    • Sayerbýr - Woodcutter farm
SV: Söker folk som bor smått
« Svar #1 skrivet: 29 aug-20 kl 14:22 »
Spännande projekt.

Har bott i husvagn i 6 år och jobbar sedan två år tillbaka på att flytta till skogs.
Se min blogg för dokumentation av stället jag renoverar för ändamålet.

Kör ett anonymt konto så att vara med på bild vet jag inte om jag är sugen på. Inte heller geografiskt läge men vissa frågor kan jag nog ställa upp på. Fysiskt eller digitalt.
http://sayerbyr.wordpress.com - En mark med knappt körbar tillfart, en stuga utan el och vatten på traditionellt sätt. 1.5 mil in i skogen från närmaste tätort, 2km till närmaste hus och 900 meter från något som kan kallas väg. Novis på många sätt med ett öppet sinne för nya lärdommar.

Gorrgel

• Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 29 aug-20 kl 14:57 »
Spännande projekt.

Har bott i husvagn i 6 år och jobbar sedan två år tillbaka på att flytta till skogs.

Kör ett anonymt konto så att vara med på bild vet jag inte om jag är sugen på. Inte heller geografiskt läge men vissa frågor kan jag nog ställa upp på. Fysiskt eller digitalt.
Vart hittar man din blogg?

Jesus Kristus Är Guds Ord

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 30 aug-20 kl 04:58 »
följer!

jag bor i ett skyddsrum som tydligen ska utrymmas inom två timmar när larmet går. hela plejset är på 70kvm men jag brukar sällan röra mig mer än 15kvm inomhus. använder inte köket t-ex. köper pulvermjölk istället och extrasaltad smör. dels för att då slipper jag gå så långt, men också att öva lite.

i framtiden kanske jag gräver ner mig i en grop i skogen. det blir nog inte så stort där då jag är lat också. så kan satanisterna och ateisterna få sitt helvete ifred. lycka till med virust förresten. och vaccinet.. *host* *kräks* *atjo*

såg ett youtubeklipp för något år sedan där en svensk gubbe hade grävt ned sig under en vedhög utanför sitt hus. där han bodde med sina katter. tyvärr hittade jag inte det klippet nu. om jag inte förstått det helt fel så ska sozzkärringarna fått tag på honom efter att klippet sändes, och sen gick han vidare snart därefter. vedhögen stod utanför sitt eget hus men han ville inte bo där inne.

men, du kan säkert få kontakt med denna snubben, tror att han svarade mig iaf och han har vart med i tv.

"russian hobit" https://www.youtube.com/watch?v=-w4Yssar6Ts&list=PL9ogEgYsKJnQOtbBbgUDZA_Y4d-GLxkOj&index=111&t=0s

Uffe är också intressant, som   de säger gått vidare. har för mig att han finns på kanalen "originalen på stan" också.
https://www.youtube.com/watch?v=sSYvDeZ-oks&list=PL9ogEgYsKJnTCxHIIlS8pCjVGRvGxhqeg&index=439&t=0s

edit, Tudde också: https://www.youtube.com/watch?v=_74GQcVHJHg&list=PL9ogEgYsKJnTCxHIIlS8pCjVGRvGxhqeg&index=146&t=0s
« Senast ändrad: 30 aug-20 kl 16:39 av Jesus Kristus Är Guds Ord »

Broadlake

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 30 aug-20 kl 20:33 »
Citera

såg ett youtubeklipp för något år sedan där en svensk gubbe hade grävt ned sig under en vedhög utanför sitt hus. där han bodde med sina katter. tyvärr hittade jag inte det klippet nu. om jag inte förstått det helt fel så ska sozzkärringarna fått tag på honom efter att klippet sändes, och sen gick han vidare snart därefter. vedhögen stod utanför sitt eget hus men han ville inte bo där inne.

Arne på båten?

https://m.youtube.com/watch?v=wMa9W3IWBts

Han hade inget hus, men ägde marken.

LimJans

• Dalarna
« Svar #5 skrivet: 30 aug-20 kl 21:04 »

Genom att klicka på jordgloben under hans användarnamn.

vildaros

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 31 aug-20 kl 10:53 »
Spännande projekt.

Låter spännande! Ska kolla :-)

sayerbýr

• sayerbýr - woodcutter settlement
    • -
    • Sayerbýr - Woodcutter farm
« Svar #7 skrivet: 31 aug-20 kl 20:21 »
Eller i fotnoten på varje inlägg jag gör :) den gröna länken under mitt inlägg
http://sayerbyr.wordpress.com - En mark med knappt körbar tillfart, en stuga utan el och vatten på traditionellt sätt. 1.5 mil in i skogen från närmaste tätort, 2km till närmaste hus och 900 meter från något som kan kallas väg. Novis på många sätt med ett öppet sinne för nya lärdommar.

vildaros

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 02 sep-20 kl 09:04 »
Tack för alla svar!

Jag kommer hålla på med det här projektet minst ett år, så vill man kontakta mig inom den tiden kan man skriva ett privat meddelande!

Tack   :)

Vilda

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser