Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälpa till på gård en längre tid - 30 år man  (läst 511 gånger)

Förändring

• Dalarna
Hjälpa till på gård en längre tid - 30 år man
« skrivet: 24 aug-20 kl 23:04 »
Hej

Jag har försökt komma närmare naturen och livet utan att lyckas den vanliga vägen.
Testar nu här hoppfullt!

Har liten erfarenhet från en självförsörjande gård i Thailand under några månader med diverse (bygga hus av sand!). Är en person som klarar av stillhet och tystnad utan problem och föredrar det. Fast är inte en eremit utan tycker även om sällskap med lite filosofiska och djupare frågor samt dans, yoga, meditation och sport. A, B och truckkort samt tillgång till bil.

Är i ärlighetens inte jätte händig men är alltid villig att lära mig och kan däremot jobba hårt. Flexibel att bo var som i Sverige i princip. Så länge jag trivs med boendet och läget.
Tänker gärna längre tid om ni trivs med mig och jag med er.

OBS:
-Allergisk mot katt.
-Allergisk mot gluten och mjölk också tyvärr...
« Senast ändrad: 25 aug-20 kl 17:35 av Förändring »

Höghultets lantbruk.

• -
SV: Hjälpa till på gård en längre tid - 30 år man
« Svar #1 skrivet: 30 aug-20 kl 09:44 »
Hejsan , Ser att du vill komma ur ekorrhjulet .Vi är två män 50+ o 60+ som lever i norrbottens kustland på en gård med får o höns . Under vissa delar av året har vi haft drängar som bott med oss och hjälpt till med sysslor på gården .Nu har vi ingen här för tillfället och vi har konstaterat att vi saknar en hjälpande hand till mångt och mycket. En av oss är pensionär den yngre jobbar 60% utanför hemmet . Vi är prestigelösa och delar gärna vardagen med en tredje man på gården.Rum finns .
Vi odlar inte mer än foder till djuren då tiden och orken inte räcker till ,men odlingsmöjligheter finns för det mesta som går att odla här uppe. I år har vi bara vinbär jordgubbar och potatis,skulle gå att utöka om man vill och orkar. Skogsarbetet tar den äldre av oss hand om så det går inget vidare,Behövs unga krafter till det.
De som bott med oss har varit ensamkommande killar från Höör i skåne ,har en kontakt med en kvinna genom röda korset där ,de har varit här mot mat och husrum ,kläder och fickpengar. Som du förstår finns inte utrymme föratt avlöna någon men däremot är livskvalitet, respekt och omtanke ledord för oss. Vi lever enkelt producerar det vi äter i möjligaste mån .Handlar en gång i veckan eldar föratt hålla nere elförbrukningen vintertid . Låter det här intressant för dig så kan du komma hit och kolla läget och bekanta dig med oss så ser vi om det rent praktiskt funkar och om vi klickar med varandra . Internet finns vi har tv osv... :) ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

514 gäster, 11 användare (1 dolda)
127, MickeMård, Larus Canus, Taeronai, kentaur47, Thomas_, olivia.k, skogsfe, karsan, carlos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser