Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Övriga världen BOSTAD MED INKOMST UTOMLANDS UNDER SVENSK SYSTEMKOLLAPS  (läst 706 gånger)

thomas leion

• Skåne
Övriga världen BOSTAD MED INKOMST UTOMLANDS UNDER SVENSK SYSTEMKOLLAPS
« skrivet: 23 jul-20 kl 07:05 »
Det sägs att vara offer, klagande, fattig och slav beror på en mental inställning till information, världsbild och egenbeslut. Helt klart är iaf att inte på 140 år har det varit så enkelt som nu i den geopolitiska krisen, att framgångsrikt praktisera individuell valfrihet...även om det öppna fönstret stängs lite varje dag som går. Bjuder därför på 2:a ringningen i detta "safe-place" projekt där du kan välja att tillbringa din åldrande höst som brukspatron. Grunden utgör en ca 2000 ha skogsfastighet med ca 620 000 m3 skogsinnehåll och ett större antal små gård-centra med renoveringsbehov.. Säljarna är väl medvetna om att västvärldens riksbanker nu trycker upp flera gånger mer "bedrägeri" pengar än vad som redan finns i systemen och prånglar ut dem bakvägen för att köpa upp allt. Därför har mitt arbete här de senaste åren, med ett världsunikt värde-skapande långsiktigt skogsskötsel-system kombinerat med obelånat andelsägande/ lokal levande landsbygd, något som blivit mer än varmt välkommet i ett land med åldrande och minskande befolkning...Totala Priset kommer landa någonstans runt 10 milj EURO och mitt mål är 20 st andelsägare (varav hälften redan är bokade) Stående virkesvärdet uppskattas till netto 21 milj varav hälften skall stå kvar för tillväxt efter genomgallring som beräknas ta 12 år, varför nästan hela din insats också beräknas kunna vara återbetald samtidigt. Delägandet ger automatisk rätt till permanent uppehållstillstånd och bolagets framtida avkastning ger rätt till både sjukförsäkring och pension. Vi kan ombesörja lån på dina skandinaviska tillgångar att använda som insats.
Vi bjuder även in på ett antal mindre projekt med liknande förutsättningar,  priser från 800 KSEK. Vi söker även husvakter till våra befintliga kunders bostäder ( se mina tidigare inlägg)

Landet

• Västerbotten
SV: BOSTAD MED INKOMST UTOMLANDS UNDER SVENSK SYSTEMKOLLAPS
« Svar #1 skrivet: 23 jul-20 kl 10:01 »
Så när Sverige kollapsar kommer ett balt-land stå starkt och tryggt?

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 23 jul-20 kl 12:52 »
Det står inte att det är i Baltikum men någonstans i östeuropa är det väl förmodligen? Men frågan är vilket värde skogen kommer ha i en situation av systemkollaps. Jag hade i såna fall hellre satsat på vettig jordbruksmark.

malarmaster

• Småland
« Svar #3 skrivet: 23 jul-20 kl 13:00 »
systemkollapser inträffar oftast i diktaturer. och är det i östeuropa skulle jag inte satsa ett nickel. Baltikum ligger risigt till om ryssen får för sig att röra på sig. Och vilken systemkollaps hotar i Sverige? Jag ser ingen. Nu blir det politik och det är inte godkänt på Alternativ men å andra sidan lär här inte finnas många spekulanter som vill satsa miljonbelopp på något så svävande som beskrivningen. stundar hårdare tiden så vill jag nog hellre befinna mig i Sverige eller i allafall i ett västligt EU land med uppbyggt social struktur än i en diktatur.

Landet

• Västerbotten
« Svar #4 skrivet: 23 jul-20 kl 16:17 »
Det står inte att det är i Baltikum men någonstans i östeuropa är det väl förmodligen? Men frågan är vilket värde skogen kommer ha i en situation av systemkollaps. Jag hade i såna fall hellre satsat på vettig jordbruksmark.
I hans tidigare inlägg har det varit Baltikum och/eller Nya Zeeland. Men det kanske är andra länder nu?

Sca verkar ha gjort en bättre affär.

https://www.skogsaktuellt.se/artikel/59742/delad.html
« Senast ändrad: 23 jul-20 kl 16:26 av Landet »

Dela detta:

* Inloggade just nu

314 gäster, 5 användare
fraxinus80, statustrött, Friden fri, Earthbridge, Anna-Sofia

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser