Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Går det så något FRÖ i ZON 1-2 Nu i slutet Juli? Vilka`?  (läst 1633 gånger)

ungman

• Småland
Hej

Har sått lite sallad och rädisa

Vill ODLA mer  i mina pallkragar,  har två tomma nya med ny jord,, vad hinner jag odla i dessa om jag sätter frön inom en vecka ?

Har köpt Massor med frön billigt.   En butik som stängde.  De gick i Pension Förra Veckan.

Köpte alla fröer de hade kvar 3kr styck

Har över 48st olika köksträdgårds frön :)

Alla möjliga olika.

VAD kan jag direkt så ,  nu s¨å sent som nu? ännu för skörd innan frosten `?

Be

• Finland
SV: Går det så något FRÖ i ZON 1-2 Nu i slutet Juli? Vilka`?
« Svar #1 skrivet: 23 jul-20 kl 09:09 »
Många bladgrönsaker växer bättre när dagarna blir lite kortare och vädret lite svalare, och går inte så snabbt i stock. Själv frösådde jag nyazeeländsk spenat, sallat, portulak, fältsallat och rädisor igår (i ca motsvarande zon 3-4). Satte också lite grönkål - de kanske inte hinner bli så stora men hoppas att de värsta ohyrestiderna ska ha dragit förbi redan. Och de står sig ju genom vintern, så kan man skörda sedan under vintern och/eller våren. De hinner ju växa en del under de tidiga vårmånaderna också innan de börjar blomma.
Ingen människa är illegal

Tångräkan

• Åland
Var dig själv, alla andra är redan upptagna.

jordtradition

• Skåne
SV: Går det så något FRÖ i ZON 1-2 Nu i slutet Juli? Vilka`?
« Svar #3 skrivet: 26 aug-20 kl 00:23 »
Vi sår i vår ekologiska yrkesodling (zon 1) följande i juli/augusti: Rädisor, Svedjerovor, sallad, senapskål, betor, morötter, rättika, koriander, dill,  spenat, olika småblad och gröngödsel. Det mesta sås och drivs upp under fiberduk.  Yess

Dela detta:

* Inloggade just nu

615 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser