Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Egen bostad i lägenhet på landet och gemensam gårdsverksamhet  (läst 581 gånger)

OL

• Småland
Småland Egen bostad i lägenhet på landet och gemensam gårdsverksamhet
« skrivet: 10 jun-20 kl 12:40 »
Jag har en mindre gård på ca 14 ha med stora möjligheter till både självhushållning och lite större verksamhet med vissa inkomster. Jag har tidigare haft getter och sålt potatis men nu är tiden inte tillräcklig och motivationen och lusten för dålig. Jag har därför en idé om att driva verksamheten tillsammans med någon som är intresserad av liknande upplägg. Jag kommer ju att äga mark och byggnader men det är viktigt för mig att det inte blir en maktobalans utan att verksamheten blir gemensam. Exakt upplägg och inriktning och omfattning blir förstås en senare fråga när rätt person är upphittad.

Det finns möjlighet till eget boende i lägenhet i uthuset. Lägenheten är påbörjad men det är några veckors heltidsjobb för att få den beboelig. Förslagsvis är boendet gratis mot färdigställande av lägenheten tills den är klar och därefter till en riktigt billig hyra så länge att arbetsinsatsen blivit tillräckligt återbetalad.

Jag ser inte att några särskilda förkunskaper eller egenskaper behövs, men viljan att lära sig och oräddhet för att ta i behövs absolut. Målet är att det ska vara roligt och givande.

Är du rätt person? Hör av dig för mer info och diskussion om möjligheterna!

Lathmac

• Uppland
 Wow! Det här huset är helt perfekt för oss! Vi är tre händiga personer som försöker ta oss ner till Småland eftersom en av oss ska plugga där nere. Om det är odling och/eller djurskötsel så hugger vi gärna i, och att renovera lägenheten låter som ett underbart projekt. Hårt arbete är inget som skrämmer oss, snarare tvärtom! Vi skickade ett privat meddelande till dig också med kontaktuppgifter, så du kan få veta lite mer om oss. Hör gärna av dig, för det här låter som platsen vi drömt om länge nu.
Hälsningar Adam, nils och Krista!

Dela detta:

* Inloggade just nu

275 gäster, 3 användare
biggelina, Martin Ulsaker, Liisa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser