Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Gårdskollektiv med hästar och getter finnes  (läst 310 gånger)

gredenvall

• En kurs i mirakler
    • Västergötland
Västergötland Gårdskollektiv med hästar och getter finnes
« skrivet: 08 apr-20 kl 18:03 »
Hej Alla =)

Vi har en gård, beläget strax utanför Falköping, västra götaland.

Just nu är det jag (Mira), mina två bröder, min partner och 6 stycken "workawayers".

Vi har endast bott här i ett år och är i uppstarten.
Våran vision är att använa gården som ett backdrop för finnesfrid, öppna upp inspirationen, komma samman. Där allt det som finns att göra på en gård (mata djuren, renovera, odla, hantera hästarna, ved osv.) är där för oss, för att vi ska må bra. Men såklart också att göra massa andra roliga project utöver dom dagliga sysslorna.

Istället för att ha folk som kommer och bara stannar några veckor/måndader så letar vi nu efter er som vill bo här, kalla gården sitt hem, som söker en livsstil närmare naturen, som vill bo i kollektiv, som känner sig inspirerade till att leva mer självförsörjande, som är villiga att möta dom känslor som kommer upp när man bor ihop, som vill dela glädjen, som har ett eget driv, inspiration, och så vidare =)

För nuvarande har vi 3 nordsvenskar, 7 getter, 17 hönor, 2 kaniner, 3 katter, 20 ha mark, stor ladugård, hönshus, byggmad för förvaring med yogarum ovanpå (möjligen framtida gårdsbutik), 2 boendehus- varav ett av dom är under renovering.

Det vore underbart om de finns någon hästkunnig som känner sig kallad, då hästarna behöver mycket tid och uppmärksamhet, men även andra som inte har så mycket hästkunskaper är givetvis också mer än välkommna att höra av er =)

här är en länk till våran workaway sida (Som vi hoppas kunna stänga ner när vi är tillräckligt många som bor här permanent :) )
https://www.workaway.info/en/host/796787883748

Vid frågor och intresse är de bara att höra av sig!  ;D

mira@gredenvall.se
0739616124

instagram för bilder : Mira Gredenvall

Må väl

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser