Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Födseln närmar sig  (läst 1035 gånger)

Dandelia

• Gäst
Födseln närmar sig
« skrivet: 25 maj-07 kl 11:20 »
Igår hade min ena hona boat ordentligt, dock inte dragit nån päls. Imorse var boet fortfarande tomt men jag väntar spänt på tilldragelsen! :-)

De andra två visar inga som helst tecken på att förbereda sig. Kanske är de "tomma" eller oxå skedde parningen lite senare för dem. De gick ihop med hanen nån vecka allihop. Inte så lyckat om man vill veta mer exakt när ungarna förväntas komma, inser jag nu.

Aja... bäbisar...bäbisar :D

/Dandelia

Kaah

• Madicken 4v
Re:Födseln närmar sig
« Svar #1 skrivet: 27 maj-07 kl 17:59 »
Kul !!!!  Hur har det gått? Blivit några bebisar.
Själv är jag väldigt stolt över mina fyra små nya kaniner.

/k
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

Dandelia

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 27 maj-07 kl 22:51 »
Första boet är ännu tomt. Men ikväll har den andra honan boat! Hon har dragit päls och håller frenetiskt på att proppa igen bolådan. Jag är hjärtans glad!!! :D Håll tummarna att allt går väl!

/Dandelia

Dandelia

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 31 maj-07 kl 12:50 »
Fortfarande inga små kaniner. Bona är iordning med päls och allt och dom är noga med att proppa igen öppningen- som om det skulle finnas nåt av värde därinne. Men icke...Kan nåt ha gått snett? Att dom fått men ätit upp sina ungar eller aborterat dom eller helt enkelt bara trodde att dom var gravida?  :-\ Ena honan är nu brunstig, sprutar urin så det står härliga till. Jag ska rensa ut lådor och bon och alltihop och para om dom till helgen. Då har dom fått några extra dagar på sig "utifall att".

/Dandelia
« Senast ändrad: 31 maj-07 kl 12:55 av Dandelia »

Gösta

« Svar #4 skrivet: 31 maj-07 kl 16:51 »
En kaninhona får ungar mellan 28:e dagen och 33:e dagen efter fullbordad parning. Boar hon under den tiden är det högst ovanligt att hon går "tom" Vänta till 35:e dagen för att vara säker innan du rör boet
Gösta

Dandelia

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 04 jun-07 kl 12:07 »
Det har gått över 35 dagar och den ena honan har som sagt både tappat intresset för boet och börjat brunsta. Hon parades om i helgen. Den andra kommer nog i brunst snart oxå. Inga ungar i bona eller utanför. Tomma magar! :-\

Min första hane är ung och oerfaren. Jag tror  inte han fick till det ordentligt. Om det inte går vägen den här gången heller ska jag prova med andra hanen.

/Dandelia

Dela detta:

* Inloggade just nu

484 gäster, 4 användare (1 dolda)
Emil Söderberg, gorlan, Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser