Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker likasinnade till vår gård!  (läst 965 gånger)

Lelle89

• Blekinge
Söker likasinnade till vår gård!
« skrivet: 29 feb-20 kl 13:33 »
Hej! 
Någon/några som vill vara delaktig i en småskalig regenerativ kretsloppsgård i Blekinge? Vi håller på att starta upp verksamheten lite mer ”på allvar” nu på vår gård och vill gärna engagera likasinnade. Om du har intresse för odling, djur och förstår vikten av ett balanserat jordbruk så är du kanske den vi letar efter! Vi har under flera års tid vid sidan av våra vanliga arbeten lagt ledig tid på att hitta kunskap och metoder som går att tillämpa här och börjat bygga upp verksamheten. Vi har kommit ganska långt och är nu redo att ta nästa steg. Just nu har vi några fjällkor, en äggmobil med 150 höns, en stor odlingstunnel och odlar grönsaker enligt no-dig princip för REKO-försäljning. Vi kommer utöka med fruktodlingar och andra projekt framöver. Finns det något intresse för att komma hit och hjälpa oss? Antingen kortsiktigt för att lära inför något eget projekt, eller för att kanske mer långsiktigt bli en del av det vi försöker bygga upp. Vi som frågar är en liten familj med dotter på 2,5 år. Vi tycker att det vore så härligt att få sällskap av likasinnade här på gården, så var inte rädd för att ta kontakt om du vill delta i någon form! Även bara någon att diskutera med är till glädje för oss. Någon möjlighet till ekonomisk ersättning för eventuell hjälp finns inte i nuläget. Mat och rum löser vi här hos oss för den som vill, viktigast är ju då att personkemin stämmer bra. Så skriv några rader till oss om dig själv om detta låter intressant!

Jontemyra

• -
SV: Söker likasinnade till vår gård!
« Svar #1 skrivet: 29 feb-20 kl 17:23 »
Hej Jon 'r namnet 35 aer och cyklist som har gjort det mest dom senaste [aren och bes;kt olika typer av jordbruk, kollektiv och festivaler f;r att jobba och umg[s, d'rf;r 'r inte mitt perspektiv l'ngre 'n n[n m[nad t'nker ja och har d'rf;r inga krav p[ fickpengar eller boende d[ ja har det p[ cykeln. Jag kan inte garantera att ja kommer h'lsa p[ heller men erat st'lle later sopass bra att ja vill h;ra av mig f;rst.

val mott!
skogstrance och freeganism

Lelle89

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 03 mar-20 kl 05:38 »
Hej Jon!
Det låter spännande att leva som du gör. Har du vägarna förbi är du självklart välkommen att titta in! :)

biggelina

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 04 mar-20 kl 05:15 »
Hej!
Jag skulle vilja komma och titta och om allt känns bra för er och mig så hjälper jag till.
Är 55 årig kvinna som älskar att pyssla med allt möjligt och så även odling och trädgård.
Om detta fortfarande är aktuellt alltså!
Mvh
Birgitta

Lelle89

• Blekinge
« Svar #4 skrivet: 09 mar-20 kl 15:09 »
Hej Birgitta!
Vad trevligt att du är intresserad av det vi gör, vi vill gärna lära känna dig! :) Har du möjlighet att skriva några rader om dig själv i ett meddelande så får vi prata mer?
Mvh
Linnea

Tant Rosa

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 19 mar-20 kl 19:47 »
Hej på er,
Får jag fråga i vilken ände av Blekinge ni håller till, vilken kommun? Jag blir lite nyfiken på det ni gör.

Lelle89

• Blekinge
« Svar #6 skrivet: 26 mar-20 kl 20:44 »
Hej!
Vi finns i Karlskrona kommun, kustnära i östra delen. :)

Johanna Holmberg

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 29 mar-20 kl 21:39 »
Hej! 
Någon/några som vill vara delaktig i en småskalig regenerativ kretsloppsgård i Blekinge? Vi håller på att starta upp verksamheten lite mer ”på allvar” nu på vår gård och vill gärna engagera likasinnade. Om du har intresse för odling, djur och förstår vikten av ett balanserat jordbruk så är du kanske den vi letar efter! Vi har under flera års tid vid sidan av våra vanliga arbeten lagt ledig tid på att hitta kunskap och metoder som går att tillämpa här och börjat bygga upp verksamheten. Vi har kommit ganska långt och är nu redo att ta nästa steg. Just nu har vi några fjällkor, en äggmobil med 150 höns, en stor odlingstunnel och odlar grönsaker enligt no-dig princip för REKO-försäljning. Vi kommer utöka med fruktodlingar och andra projekt framöver. Finns det något intresse för att komma hit och hjälpa oss? Antingen kortsiktigt för att lära inför något eget projekt, eller för att kanske mer långsiktigt bli en del av det vi försöker bygga upp. Vi som frågar är en liten familj med dotter på 2,5 år. Vi tycker att det vore så härligt att få sällskap av likasinnade här på gården, så var inte rädd för att ta kontakt om du vill delta i någon form! Även bara någon att diskutera med är till glädje för oss. Någon möjlighet till ekonomisk ersättning för eventuell hjälp finns inte i nuläget. Mat och rum löser vi här hos oss för den som vill, viktigast är ju då att personkemin stämmer bra. Så skriv några rader till oss om dig själv om detta låter intressant!

Hej! Jag heter Johanna och ar 29 ar gammal.
Jag ar precis hemkommen fran skottland dar jag har arbetat de Senaste 7 aren innom hotell och restaurang. De senaste Tva aren spendade jag ute pa landet, i en liten by som kallas Gifford. Jag har dar varit hotell chef och alskade det; men jobbet kravde 70 timmar I veckan och jag kande att med allt som hander I varlden ar det dags att prova nagot nytt. Jag har nu varit hemma med familjen 3 veckor och letar nytt aventyr.

Jag ar hart arbetande, alskar djur och att vara utomhus. Ar jordnara, har nara till skratt och funkar bra med alla manniskor. Mat och hallbarhet ar viktigt for mig; jag ar en duktig kock och lagar garna och for manga. Jag trivs med att vara en del av nagot storre, hatar att borsta haret och alskar hundar och Kor. Jag har jobbat som malare och barn skotare; alskar att lyssna pa historier over en ol och lite sallskapaspel I solen. Sysslar mycket med valgorenhet.
Forutom det sa ar jag grym pa sociala medier, admin och marknadsforing; nagot som kan vara hjalpfullt om man vill sprida lite feel good med sin gard.

Kurt sagt; jag ar villig att jobba hart och kraver inte mycket mer an husrum, mat och lite trevligt sallskap da och da.
Jag kan Borja nar som sa hor garna av er till mig.

Kramar Jo.

Dela detta:

* Inloggade just nu

244 gäster, 1 användare
Jesus Kristus Är Guds Ord

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser