Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaniner - Inne eller ute?  (läst 1174 gånger)

AG

• Galfvensjös Kaningård
    • Min hemsida
Kaniner - Inne eller ute?
« skrivet: 23 maj-07 kl 20:13 »
Vilket är bäst för kaninerna? Att bo inne (tex. ladugård) eller att bo ute?

Har fått höra lite olika saker om vad som är bäst. Hade en som sa att hon kände en som hade sina kaniner i en mörk lada året om och fick jättefin pälskvalitet men har också läst att bäst pälskvalitet får man på utomhus kaniner.

Så vilket är bäst för kaninerna?
Galfvensjös Kaningård
Uppfödning av Svensk Pälskanin (gammal svensk ras), Californian och NZW.

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
Re:Kaniner - Inne eller ute?
« Svar #1 skrivet: 23 maj-07 kl 21:34 »
jag vet inte vilket som är bäst, men mina är i stora burar på vintern och nu när det blir sommar så har jag byggt ännu större burar där de kan gå ut och in som de vill, med 120*100 som rastgård till detta. jag tycker att kainer ska kunna få hopap. ibland slkäpper jag de i hundgården så att de får "skutta" av sig lite....
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 23 maj-07 kl 21:45 »
Kaniner är rätt anpassningsbara... De verkar fullständigt nöjda inomhus - men jag tror att det är stor glädje i att se träd och solsken, även för kaniner.

Fina vinterpälsar har jag fått både på inne och utekaniner. Fällningen verkar däremot vara snabbare avklarad utomhus.
Landsflykting i storstan...

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
« Svar #3 skrivet: 23 maj-07 kl 22:23 »
Mina har inget emot att komma ut i sitt elhägn som är 50 kvm och fullt med maskrosor och annat ogräs. Tyvärr kan jag inte ha dem där allihop utan de måste gå en och en för de slåss... Alla honor med kullar går inomhus på 1 x 2,5 m och hanarna går i stora betesburar så de kan äta sitt färska gräs.  Har dock märkt att hönsnät är lite väl klent för stora frassar....  ut kommer de då och då och som min lilla treåriga dotter säger; "de vill nog få lite luft!!"eller "de vill skutta lite mer"  jag tror nog de trivs bäst ute om man bara skyddar dem från alltför mycket sol.  Bäst trivs mina om de får vara helt lösa förståss och forska runt på gården vad som finns!! Det är härlig att se dem!
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

Dela detta:

* Inloggade just nu

492 gäster, 2 användare (1 dolda)
Besksöta

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser