Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Lappland Nybyggare i Lappland söker kärlek  (läst 887 gånger)

Pohja

• Lappland
Lappland Nybyggare i Lappland söker kärlek
« skrivet: 26 sep-19 kl 08:06 »
Hej!

Jag söker en kvinna som vill dela livet med mig här på min gård i norr. Jag söker dig som liksom jag föredrar ett enkelt liv nära naturen som föredrar att producera sin egen mat istället för att köpa någon som tycker om att utforska skogarna i jakt på bär och svamp och som hellre tar promenader eller skidturer i skogen än att ta del av städernas utbud av förströelser.

Jag bor på en gård där jag odlar och håller djur för närvarande har jag getter, får och höns. Har ett väldigt stort intresse för att bevara ängsmarker, återskapa nya och att få igång en riktigt fäbod. Har just köprt in en fäbod som jag håller på att renovera min dröm är att spendera somrarna på fäboden med alla djur. Jobbar nog ganska mycket på gården men tar mig ofta tid till att ge mig ut på turer i skog och mark, tycker verkligen mycket om att ge mig ut med turskidor. Jag är 35 år och vill gärna ha barn framöver. Jag är inte flyttbar har försökt flytta ett par gånger men längtar bara tillbaka till mitt paradis. Jag kommer nog aldrig heller kunna ge upp denna typ av liv och bli en välordnad löneslav.

Om någon skulle finna detta intressant så hör gärna av er.

Hälsningar från Lappland

Pohja

• Lappland
SV: Nybyggare i Lappland söker kärlek
« Svar #1 skrivet: 25 okt-19 kl 23:26 »
Måste ha skrivit en dålig annons då inga svar har inkommit.

Vad ska jag tillägga? Jag är ju inte framgångsrik är inte speciellt social med få vänner och utan något prestigefullt jobb men klarar mig ändå fint som sagt så trivs jag med ett enkelt liv.

Inser ju att det inte är vad de flesta söker men en och annan borde ju finnas där ute.

Vasa

• -
« Svar #2 skrivet: 26 okt-19 kl 14:53 »
Tomas aka Kulkuri, Pohja,

Du var faktiskt en av mina inspirations källor när jag var bara en läsare här som var fastbunden i en lägenhet i storstan. Det var flera riktiga alternativ tänkande medlemmar då, vissa lyckades genomföra sina drömmar och blev inspirationer till andra. Och andra beundrade de som lyckades, inga bitterhetspräglade och nedlåtande kommentarer, rakryggade typer som uttryckte sig sina känslor med respekt för alla, folk med fina nya alternativa visioner och kunskapsbankerna stod för tekniska klargöringar(de för övrigt har väldigt lite att göra i dagens alternativ.nu)

Den alternativ.nu är förbi nu. Tomas därför får du inga svar. Det är inget fel på din annons inte heller att du är dålig på att uttrycka dig. Jag hoppas också att den lilla skalan "en och annan" ser din annons om dem är kvar.     

Pohja

• Lappland
« Svar #3 skrivet: 27 okt-19 kl 14:32 »
Jo

Den alternativ.nu är förbi nu. Tomas därför får du inga svar. Det är inget fel på din annons inte heller att du är dålig på att uttrycka dig. Jag hoppas också att den lilla skalan "en och annan" ser din annons om dem är kvar.     

Ja det har jag vetat sedan länge, men just den där lilla skalan men får nog ta och söka någon annanstans.

Tångräkan

• Åland
« Svar #4 skrivet: 27 okt-19 kl 15:24 »
Jag tycker din annons är trevlig och tänker mig att många kvinnor skulle kunna nappa men är det inte så att de som vistas här på Alternativ.nu ofta redan har någon form av hem/ gård/ odlingsmark? Det är ju därför man söker sig hit och i så fall är det svårt att hitta någon som vill flytta. Det är i varje fall min känsla och erfarenhet. Lycka till! 

Pohja

• Lappland
« Svar #5 skrivet: 28 okt-19 kl 08:10 »
Jag trodde att de flesta här bor i lägenhet men vill och drömmer om något annat.

Vasa

• -
« Svar #6 skrivet: 06 nov-19 kl 21:55 »
Jo
Ja det har jag vetat sedan länge, men just den där lilla skalan men får nog ta och söka någon annanstans.

Vem vet det kan funka ändå, hoppas jag. Det kan komma nya också.

Forumet är som ett kvarterskrog ;D Folk i kvarteret kommer dit då och då oavsett stämningen eftersom den är den enda som finns i kvarteret.       

Dela detta:

* Inloggade just nu

252 gäster, 8 användare (1 dolda)
Klibba, tallefjanten, Kronhjorten, ärt, pinussen, Milla71, Torparsjäl

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser