Huvudmeny
down

Slipa rostfria mandolinskär

Startat av TrottoarSlacker, 23 Aug-19 kl 15:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

TrottoarSlacker

Äntligen hittat en begagnad äldre mandolin som har de skär o funktioner jag vill ha.

Har dock en fråga hur man bäst slipar de rostfria skären och de små bladen som man kan fälla upp för att strimla.
De flesta är ju limmade så vill ej demontera.

Är en fin liten fil det bästa eller vad förslår ni?

Själv är bäste dräng

vet inte hur du kommer åt, men diamantbrynen är bra och de finns i olika former.

TrottoarSlacker

De flesta utbytbara skär är enkla att komma åt så där borde ett litet bryne funka. Däremot kan man fälla upp små vertikala skär ca 20st, som är ca 5-6mm långa och som sitter bara 4mm från varandra så det kanske blir svårt med dem. Finns det så smala brynen eller har du nåt bra förslag till dem? :)

TrottoarSlacker

Ett 5pack set får det bli:) tack för tipsen:)

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

221 Gäster, 1 användare
Själv är bäste dräng
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering och jag filar på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar, knepigheter och önskemål  postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna