Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Södermanland Bo på landet i skapande gemenskap  (läst 332 gånger)

Brojulia

• Bor på landet i Sörmland. Längtar mer gemenskap.
    • Södermanland
Södermanland Bo på landet i skapande gemenskap
« skrivet: 22 aug-19 kl 07:30 »
Vill du bli vår hyresgäst? Vi har köpt vårt grannhus som tillsammans med vårt bildar en avskild plats i Sörmland.

Vi söker dig/er som vill hyra hela huset eller bara ett rum för kollektivt boende. Vi tror att den som flyttar in är stabil, känslomässigt mogen och händig. Vi vill gärna hyra ut till någon som vill dela boendegemenskap, mer eller mindre, tex odla och ta hand om hus, äta ihop ibland och stötta varandra i vardagen. Extra meriter för att bli vår hyresgäst är om du kan och har lust till dans, odling, omvärderande parsamtal och skapande.

Huset ligger nära vårt men ändå avskilt - vackert på en höjd. På landet, nära en sjö med egen bastu på en flotte på sjön. 5 km till busshållsplats, 15 km till Katrineholm där tåget till Stockholm tar ca 1 timme och till Göteborg dryga 2. Huset är på 75 kvadrat i två våningar fördelat på 4 rum och kök. Dessutom finns ett biutrymme på 15 kvm som använts som verkstad, men kan inredas som ett till borum. Badrum med golvvärme. Vedbod, och hönshus. Eldstad i vardagsrumet (rörspis) och köket (kökspanna). Vi planerar för eldstäder i alla rum. Bredband är indraget.

Vi har olika drömmar och visioner för platsen. Till exempel att den kan växa med fler människor boende. Att vi kan bygga ut / bygga om så att det finns kurslokaler och vi som bor här kan skapa verksamhet tillsammans. Att tomtytorna tas i anspråk för odling och skogsträdgård (totalt ca 7 500 kvm, ingen skog men en gammal igenvuxen frukttädgård att utforska). Att vi lokalt kan leva den förändring vi önskar se i världen, men också att vi kan bli kraftfulla tillsammans och verka utåt i samhället.

Vi tänker att platsen ska formas utifrån oss som lever här och det viktiga för oss nu är att hitta rätt personer.

Skriv till juliafries@gmail.com om du är intresserad!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser