Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativa liv.  (läst 807 gånger)

jessica_hansson

• Blekinge
Alternativa liv.
« skrivet: 10 aug-19 kl 13:50 »
Hej är det någon som vet eller har hört talas om någon som lever ett alternativt liv?

Det kan vara någon som bor ute i skogen i stället för inne i samhället. Det kan vara någon som bor i en van/husbil och reser runt eller något helt annat. 

Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som lever utanför den svenska "normen"

Hoppas ni kan hjälpa mig :)

Vedklyvaren

• Värmland
SV: Alternativa liv.
« Svar #1 skrivet: 10 aug-19 kl 19:52 »
 Finns många beroende på vad du menar. Vad är syftet?

Bösahusarn

• Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
« Svar #2 skrivet: 10 aug-19 kl 20:42 »
Svenska normen? Är det att rösta på SD, deklarera optimistiskt och äta flintastek?
Det är aldrig för sent att ge upp.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 10 aug-19 kl 20:48 »
Det kan inte vara jag, för jag är normal. Alla andra däremot avviker däremot mer eller mindre ;D

olivia.k

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 10 aug-19 kl 21:14 »
Är det ett alternativt liv att bo ute i skogen? Det är nog rätt många som bor ute i skogen.

Klasb

• Gotland
« Svar #5 skrivet: 10 aug-19 kl 21:25 »
Det är jag!!!! Jag bor i skogen, har skatteskuld, volvo, villa i Enskede och blå ögon med drömflicka i Hong Kong. Jag är garanterat onormal.

Skogsvilde

• Raka puckar!
    • -
« Svar #6 skrivet: 10 aug-19 kl 21:55 »
Är det normbrytande att det mesta på tallriken är egenodlat av en som nästan bor i skogen?
Om du skall ut och gå i mörker längs våra vägar utan reflex så kan du fortfarande rädda liv!
Anmäl dig till donationsregistret redan i dag!

mattias_33

• Hälsingland
« Svar #7 skrivet: 11 aug-19 kl 07:35 »
Skulle tro dom flesta medlemmar på denna sida lever ett alternativt liv.
Det räcker ju att göra nåt som andra reagerar på så är man udda.

olivia.k

• Jämtland
« Svar #8 skrivet: 11 aug-19 kl 10:25 »
Jag har märkt att det är vanligt nu med artiklar om folk som flyttat till landet, exempelvis flyttat till en stuga ute i skogen. Jag har läst flera stycken. Den som skapade tråden är antagligen journalist.

Denna artikel nedan som jagh hittade idag är en sån artikel, tyvärr plus-artikel så går inte läsa för er som inte har betalat, men den handlar om en kille som flyttat från Sthlm till en liten timmerstuga i Norrledinge, utanför Sollefteå. Stugan är otroligt fin så det blir fina bilder.
Det står så här: "Att varken ha rinnande vatten, uppvärmning eller bra wifi har gjort flytten till skogs till en utmaning. Att duscha på sommaren låter som en lyx när Kalle berättar. Speciellt när man jämför med hur det är på vintern."

https://www.op.se/artikel/bildextra-kalle-lamnade-allt-for-en-timmerstuga-i-skogen-jag-behovde-fa-tid-att-andas

För "vanligt folk" kanske det är inspirerande men för mig som bor så där nästan, och definitvt ännu sämre standard på sommaren då jag bor i en fäbod, är det inte nåt märkvärdigt. Jag har också utedass året runt. I artikeln verkar de som att det är utedasset som vännerna i sthlm har stört problem med när de hälsar på.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #9 skrivet: 11 aug-19 kl 10:55 »
Ja, det är exotiskt med minoriteterna. Tänk på hur mycket bönder det varit på TVn de senaste åren, fast de är utrotningshotade. Men då oftast mixat med relationstrams.

Fast jag har sett ett par avsnitt av det Norska "Där ingen trodde någon kunde bo", men jag ser det mer som en titt på ännu en fin plats att bo på. Otroligt fina ställen.

anders flix

• Lever för att leva!
    • -
« Svar #10 skrivet: 11 aug-19 kl 12:10 »
Läs tidningen Åter. Finns länk här på hemsidan. Bra och fina tankar om det alternativa livet.
Lever för att testa!

Backagårdsman

• Jag söker...
    • Jämtland
« Svar #11 skrivet: 11 aug-19 kl 19:34 »
Alternativa liv!
Det är ju det ända alternativet vi har för att må bra, så det borde bli riksnorm!
Glad Gårdskille med tusen projekt... smiley!

Ensamma trädet

• We are all one
    • Dalsland
« Svar #12 skrivet: 12 aug-19 kl 23:26 »
Alternativa liv!
Det är ju det ända alternativet vi har för att må bra, så det borde bli riksnorm!

Go'a gubbe - ända och enda är redigt två skilda saker! ;)
Orakad ensamvarg som ännu ej funnit sig till rätta i livet. Önskar bygga ett organiskt hus och leva självförsörjande med min (ännu inte funna) själsfrände. Äter mestadels veganskt men är konkrescent...

Dela detta:

* Inloggade just nu

69 gäster, 3 användare
TrottoarSlacker, statustrött, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser