Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker boende - kan vara medhjälpare på gården  (läst 383 gånger)

drengen

• Ångermanland
Söker boende - kan vara medhjälpare på gården
« skrivet: 28 jun-19 kl 12:04 »
Då var det nytt år - kanske lite mer möjligheter.

Per 34 och förtidspensionär, drömmer om att hyra ett litet hus/stuga på en gård
där jag kan vara med och hjälpa till med allt från gräsklipp och röjning till, ja lite allt möjligt.

Förtidspension och bostadstillägg - jag kan betala hyra, en bra inkomst för dig som lantbrukare.
Kan du ta hand om mig och se till så jag har det bra och jag får lite mer socialt liv än att gå hemma
ensam i min stuga så kan jag få lite mer livskvalitet.

Finns med och hjälper till, och vi kan ha lite lättare umgänge på olika sätt.
Vore ju jätteglad om det fanns fiber på gården. :)

Bor vid norrlandskusten, kan flytta i princip var som helst.
Så har du nån stuga på gården som skulle behöva tömmas, städas ur och sen hyra ut
så kan jag hjälpa till med urstädning och så hjälps vi åt att rusta upp den så den är fullt beboelig.

Traktorkort, erfarenhet av röjsåg och gräsklippning, är inte teknisk men så länge maskinerna fungerar,
så håller jag mig sysselsatt. Och sen finns som sagt massor av annat att pyssla med på gården också.

Du då?
Du bör vara en social typ som har lätt att ta all typ av folk,
gärna en god hjälpare som hjälper folk att få det bättre.
Jag finns med och hjälper till och ni ser till att jag har det jag behöver.

liziwiz

• Västergötland
SV: Söker boende - kan vara medhjälpare på gården
« Svar #1 skrivet: 16 jul-19 kl 14:48 »
Hello
Our Swedish is not very good. Can you speak English?
We have translated your message and think we know what you are looking for.
Our farm is in Dalsland, we have advertised but it is very old now so you wont have seen it.  We have an organic sheep wool farm where we grow a few things and keep some bees and chickens, very calm and relaxed.
Kind regards

Lizi and Colin

Dela detta:

* Inloggade just nu

86 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser