Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tjej för en gemensam karriär som månskensbonde sökes  (läst 679 gånger)

Fritzsson

• Småland
Hej allihopa,
det känns som att det är dags att skicka ut en liten röksignal.
Jag har varit singel länge och letade länge på vanliga dajtingsida som happypancake. Men det verka som att den typ av kvinna/tjej jag söker är väldigt sällsynt på sådana där sidor och finns framför allt inte i min närhet.
Så jag tänkte gör ett försök här istället.
Jag skulle beskriver mig själv som en lagom alternativ kille på 36 år. Jag bor på en gammal skogsgård tre mil norr om Växjö i en av dem finaste trakterna här runt omkring. Säkert är att jag har en av dem bästa grannar med mycket nytänkande och skapande i bagaget.
Själv har jag dem sista 6 åren mest renoverat och bygd på gården. Virke jag har använt är till 90% egen huggen och sedan uppsågat hos en granne. Jag har ett stort intresse för snickrandes och skogsbruk i form av blädningsbruk. Är väldigt intresserad av byggnadsvård och försöker även vid nybyggnation använder mig av gammalt timmer:).
Min dröm är att kunna fylla den gamla gården med liv igen. Med lite djur som några grisar men iaf rödkulla eller fjällko som kan beter i det 800 år gamla kulturlandskapet. Och även i en del av skogen där fina gamla eker och annan ädellöv står.
Sedan vill jag gärna odla för självhushåll men särskilt här behöver jag en hel det hjälp från dig då jag själv inte har några kunskaper ( i värsta fall får vi lära oss av mina grannar som är delvis väldigt duktig)
Lite fram i tiden kan jag såklart tänker mig även skapa en riktig familje. Så om du har redan barn ska det inte var ett hinder.

Om jag inte håller på bygga eller är i skogen så gillar jag vara i naturen såklart cykla, paddla you name it. Förr höll jag rätt mycket på med bollsport främst basket men även beachvolleyboll är alltid lockande. Men nu förtiden blir det mest bara några gångar en kort pass intensiv  träning. Det är inget intresse utan bara nåt jag behöver för att mår bra. Dansa i köket medan jag laga mat på vedspisen är också roligt men betydlig roligare om man är två:).
Jag har en heltidstjänst i Växjö men hoppas i framtiden kunna lever mer av gården och slipper pendla in till stan. Om stan så ska det helst vara en storstad, då jag själv är uppväxt i en sådan.
Så det var lite om mig är egentligen inte lika torr och har lätt att pratar. Skulle vi göra det då skulle du även märker att jag har en viss brytning. Så om du har upptäckt massa stavfel beror det nog inte på att jag har dyslexi utan att jag uppväxt utanför Sverige. Du får gissa isf var:).
Jag hoppas du hör av dig om du skulle blir nyfiken.
Hälsningar

Phillip

Dela detta:

* Inloggade just nu

273 gäster, 9 användare (2 dolda)
ThereseK, svarvarsson, eribi, Vedklyvaren, Twoheaded dog, ärt, Vafanskajagmeddentill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser