Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Marsvin som brutit tand  (läst 1773 gånger)

Dandelia

• Gäst
Marsvin som brutit tand
« skrivet: 21 maj-07 kl 10:15 »
Min envisa Bengt skulle antagligen ta sig in till damerna och bröt en tand i överkäken under äventyret. Den gick av bara millimeter från tandköttet. Det ser lite lustigt ut men i själva verket är det väl en livshotande historia? Måste dom inte ha 4 hela tänder för att kunna äta ordentligt?

Jag ska självklart beställa tid hos vetten men dom är visst rejält upptagna just nu :-\ Ingen som svarar och jag blir bortkopplad hela tiden. Aja...

Stackars Bengan!

/Dandelia

Dandelia

• Gäst
Re:Marsvin som brutit tand
« Svar #1 skrivet: 21 maj-07 kl 10:54 »
Vetten sa precis att tanden växer ut igen och att jag inte behöver vara orolig. Puh!

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 21 maj-07 kl 15:56 »
Ja det är ingen fara,en av våra marsvin bröt oxå av en tand,jag var lite snäll och rev på rivjärn morot o äpple å sånt ibörjan så hon fick i sej det hon behövde,sedan var det bara en ny tand där ;D
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

ledup

« Svar #3 skrivet: 21 maj-07 kl 22:27 »
Håll koll så tanden som är i käken mitt emot inte förväxer sig tills den andra växt ut oxå, det går väldigt fort när de inte kan slipa dem mot vrandra!!!

Dandelia

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 21 maj-07 kl 22:52 »
Han kommer få extra mycket hård mat ett tag, morötter, knäcke, grenar etc. Vill inte att det ska bli nåra problem. Tokmarsvin... :)

/DAndelia

Dandelia

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 28 maj-07 kl 12:02 »
Oj, så fort tanden växer ut! Inga problem, här inte!  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

617 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser