Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Marsvin som brutit tand  (läst 1698 gånger)

Dandelia

• Gäst
Marsvin som brutit tand
« skrivet: 21 maj-07 kl 10:15 »
Min envisa Bengt skulle antagligen ta sig in till damerna och bröt en tand i överkäken under äventyret. Den gick av bara millimeter från tandköttet. Det ser lite lustigt ut men i själva verket är det väl en livshotande historia? Måste dom inte ha 4 hela tänder för att kunna äta ordentligt?

Jag ska självklart beställa tid hos vetten men dom är visst rejält upptagna just nu :-\ Ingen som svarar och jag blir bortkopplad hela tiden. Aja...

Stackars Bengan!

/Dandelia

Dandelia

• Gäst
Re:Marsvin som brutit tand
« Svar #1 skrivet: 21 maj-07 kl 10:54 »
Vetten sa precis att tanden växer ut igen och att jag inte behöver vara orolig. Puh!

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 21 maj-07 kl 15:56 »
Ja det är ingen fara,en av våra marsvin bröt oxå av en tand,jag var lite snäll och rev på rivjärn morot o äpple å sånt ibörjan så hon fick i sej det hon behövde,sedan var det bara en ny tand där ;D
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

ledup

« Svar #3 skrivet: 21 maj-07 kl 22:27 »
Håll koll så tanden som är i käken mitt emot inte förväxer sig tills den andra växt ut oxå, det går väldigt fort när de inte kan slipa dem mot vrandra!!!

Dandelia

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 21 maj-07 kl 22:52 »
Han kommer få extra mycket hård mat ett tag, morötter, knäcke, grenar etc. Vill inte att det ska bli nåra problem. Tokmarsvin... :)

/DAndelia

Dandelia

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 28 maj-07 kl 12:02 »
Oj, så fort tanden växer ut! Inga problem, här inte!  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

1483 gäster, 1 användare
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser