Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Torp/gård/tomt med goda odlingsmöjligheter  (läst 490 gånger)

agnesmaria

• Gäst
Västergötland Torp/gård/tomt med goda odlingsmöjligheter
« skrivet: 19 maj-19 kl 19:04 »
Hej! Vi börjar växa ur vår kära torparträdgård i Dalarna och söker nya marker i Västra Götaland, gärna inom 2-3 timmars avstånd till Göteborg där vi kommer att jobba ett par dagar i veckan från och med hösten. Vi är händiga så enkel standard och renovering ska vi nog klara. Vad som däremot hade varit roligt är fina odlingsmöjligheter. Fullständig självförsörjning är inte målet men vi vill gärna klara vårt husbehov av grönsaker, och upp till ca en hektar att prova sig fram på hade varit lagom.
Hoppas på lite tips off hemnet!

Mamsingen

• Småland
SV: Torp/gård/tomt med goda odlingsmöjligheter
« Svar #1 skrivet: 20 maj-19 kl 11:04 »

Du/ni har pm. Skriv gärna och berätta mer om er. Så får vi se om huset vi har passar.
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

Om man står och funderar för länge på nästa steg, kan man bli stående på ett ben... har jag hört.

Agnitz

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 20 maj-19 kl 21:59 »
Kolla min annons under "bostad finns". Kanske något för er? 1 ha odlingsmark finns det nog inte men det finns möjlighet för odling.
Hälsningar

AgnetaB

• -
« Svar #3 skrivet: 21 maj-19 kl 18:40 »
Hej vi kanske har ett hus som passar.
Maila agneta.borjesson@mp.se så berättar jag mer

agnesmaria

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 26 maj-19 kl 19:40 »
Update: vi avvaktar till i höst med boendejakten! Har för mycket på G o Dalarna där vi har våra nuvarande odlingar, vi får vackert rida ut säsongen där vi är!  :)

Lodjur

• Att leva enkelt är att sporra kreativiteten!
    • Bohuslän
« Svar #5 skrivet: 10 jun-19 kl 18:41 »
Hej. Vet inte om ni söker att köpa eller hyra men hör av er oavsett - jag har en gård på Orust.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser