Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne  Bostad med trädgård och natur  (läst 338 gånger)

Skåne Bostad med trädgård och natur
« skrivet: 19 maj-19 kl 13:22 »
Hejsan.
Heter Maria Mårtensson, 58 år, och har bott på Dalhem med trädgård i över 10 år. Har även en innekatt som älskar vara ute i trädgården.
Men. Jag står helt enkelt inte ut här längre med ett hus framför mej, ca 5 meter ifrån. Trafiken från Österleden och motorvägen hörs tydligt. Man kan aldrig gå ut och njuta i trädgården.

Har haft 3 olika odlingslotter förr, så är van vid trädgårdsarbete. Älskar det!

Jag bara måste komma härifrån. Är naturmänniska och har ingen lust bo så här. Det är inget liv. Mår dåligt varje dag pga mitt boende här.
Känns lite desperat, min situation. Så därför tänkte jag försöka här inne.
Har fast inkomst, sjukersättning, inga skulder och tyvärr ingen bil.
Bor som sagt i Helsingborg, går på sysselsättning med hantverk som keramik o vävning varje f.m, och vill då helst bo i närheten. Till en buss i alla fall.

Vi hoppas på, jag och min katt, ha lite tur kanske, så vi får ett bättre liv med natur och slippa bo i en förort, där man aldrig känner sej trygg.

Maria och katten Bonde.

TCI

• Skåne
SV: Bostad med trädgård och natur
« Svar #1 skrivet: 01 aug-19 kl 22:09 »
Hej!
Jag har funderat på att dela mitt hus med någon och såg din annons här. Mitt boende börjar kännas som om det är för mycket att ta hand om för en person, både praktiskt och ekonomiskt, och det skulle vara toppen med en person man trivs med i huset att dela lite olika saker med!

Jag har en särbo, han gästspelar ibland från utlandet. De två sovrummen finns på övervåningen (i varsin ände av huset) där jag bara går upp för att sova, så den jag ev delar med kan ha ovanvåningen nästan för sig själv, inkl stor balkong! Det lediga rummet i huset har en liten toalett bredvid sig, badrum etc delar vi på bottenvåningen.

Jag har stor trädgård, hagar (odlingsbar mark), stall som står tomt, har haft häst för lääänge sedan... Det finns även en liten verkstad. Man tar sig lätt till en liten skog i närheten, bra promenadmöjligheter i naturen.

Huset ligger lantligt men ändå nära Hbg: 25 minuter med buss till Hbg C, alt cykel, bil (10 min).

Lite om mig själv: Ganska social tjej/kvinna på 55 år, har rest mycket i mina yngre år. Älskar djur, är 90%? vegetarian/vegan. Försöker äta nyttigt, men syndar ibland! Röker ej, sparsam med alkohol. Gillar att lyssna på musik, skratta, diskutera... och en massa annat! Gillar även lugn och ro emellanåt för att ladda batterierna, s a s...

Jag har även två hundar, kanske ett problem för din katt? Men kan säkert lösas med lite klurighet!

Låter det intressant så hör av dig! Hör gärna av dig ändå, förresten... Alltid trevligt att veta om svaret blivit läst ;)

Mvh Cissi

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser