Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Leva utan kyl och frys  (läst 14107 gånger)

Lukas Alberts

SV: Leva utan kyl och frys
« Svar #20 skrivet: Igår kl. 17:14 »
själv hade jag kört på krismat i pulverform, bara att blanda med kallt vatten och dricka så är hela tallriksmodellen nere, nån som har fler tips?

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #21 skrivet: Igår kl. 20:54 »
Frystorkad mat är dyr och i längden onyttig, det är ju t ex många vitaminer som inte klarar frystorkningsprocessen något vidare.  Den kan duga att leva på under en tillfällig expedition på upp till några veckor men i längden mår man inte bra av den. För att inte tala om hur trött man blir på den.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #22 skrivet: Idag kl. 08:46 »
Ja, TS funderar väl mest på att Leva utan kyl och frys, inte bara överleva.

Jag skulle hellre leva på potatis och torkat/rökt kött om jag ville ha det torftigt. Men jag antar att Johanna vill kunna ställa en riktig middag på bordet var dag, året om.

En variant på att förvara råvarorna som fungerar bra är att skörda vartefter. Nacka en höna och gräv upp lite rötter vid behov.

Dela detta:

* Inloggade just nu

671 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser