Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan höns bo ihop med kaniner?  (läst 573 gånger)

Blåsippan

• Alla ska vinna! Alla ska bidra!
    • Uppland
Kan höns bo ihop med kaniner?
« skrivet: 30 mar-19 kl 13:50 »
Har någon här erfarenhet av hur hönor påverkar kaniner?  (Samma ämne fast ur hönsens synpunkt lägger jag på hönsavdelningen!)

Jag tänkte ha dem i hägn med olika "stationer" för mat, vatten och bostäder, så att de får röra på sig och få utlopp för naturligt födosök.
Vi är ett syskonpar som har var sin gård, 40 mil från varandra.  Vi vill gärna samarbeta med andra, på båda gårdarna.  Alla ska vinna, och alla ska också bidra!  Vad vill du vinna?  Vad vill och kan du bidra med?  Skriv helst i PM!

Håkan B

• Värmland
SV: Kan höns bo ihop med kaniner?
« Svar #1 skrivet: 30 mar-19 kl 19:52 »
Det avråder ja då höns dammar så förfärligt och kaniner är känsliga för dam .

Vissel-Johanna

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 mar-19 kl 21:05 »
Det funkar. Har sett kanin/hönshus som varit tvådelat med vägg emellan, så att de haft separata sovplatser inomhus. Två luckor i väggen ut till samma hage/hönsgård. Kaninerna och hönsen verkar inte bry sig om varandra utan pysslar med sitt.

Blåsippan

• Alla ska vinna! Alla ska bidra!
    • Uppland
« Svar #3 skrivet: 01 apr-19 kl 22:20 »
Skilda bostäder alltså?  OK.  Någon som har något att tillägga om t ex vattenskål, foderautomater, vägar mellan olika avdelningar?  Det är meningen att de här djuren ska promenera ganska mycket mellan olika delar av hägnet.
Vi är ett syskonpar som har var sin gård, 40 mil från varandra.  Vi vill gärna samarbeta med andra, på båda gårdarna.  Alla ska vinna, och alla ska också bidra!  Vad vill du vinna?  Vad vill och kan du bidra med?  Skriv helst i PM!

Dela detta:

* Inloggade just nu

272 gäster, 6 användare
Gårdskarl, mclaeson, hofboss, Gröfre Slissing, TEF 20, busholle

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser