Följdmoderering.
Tja... inte ens militären på revingehed har hittat en bra lösning på gräs eller annat som kan klara av att hantera när deras stridsfordon färdas på heden.
Det blir alltid markskador, och enda sättet att minimera dom är att inte köra när jorden inte bär.
Faktum är att tom Trafikverket oxå gör så, när vägbankara är vattenbemängda så begränsar man vikten på fordonen som får köra där.
Du kanske skulle färdas på vägen i fråga med tex ATV med grönytedäck när den håller dåligt.
Och ja... du har fått ett antal svar om att det inte finns en bra lösning på din frågeställning.
Och än en gång... du fick en googlelänk av mig.
Där kan du kanske hitta något som kan vara matnyttigt. Men... ska jag vara ärlig så tror jag inte ens det kan hjälpa dig.
Jo... förr så använde man gärna sly.. detta högg man i lagom längd och grävde ner i vägbanan då främst tvärs för att öka bärigheten.
Du kan tex använda björksly, asp, Alm och varför inte ek. Sedan la man på ett bärlager.
Vi har en sådan väg i grannskapet. Den är verkligen fin att köra på dock har man även använt sly längs med vägbanan för att öka bärigheten då den går tvärs över en mosse.