Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Uppvärmning av växthus med solfångare och "värmebatteri" i marken  (läst 1245 gånger)

ensamhet

• Lappland
Det är väll bara att testa, blir det för kallt är det bara att hitta på något för att få mer värme.
Hur vore det om du murar/gjuter väggarna som det inte är glas på?
Har fått för mig att sten/tegel/betong mm. lagrar värmen bra.

Eller så odlar du lingon och ställer en apparat i mitten och säljer Vargtass, så blir det både inkomst och värme.
Har du ont om lingon så gör du den Norrländska varianten, en liter och ett lingon.

robinjoensuu

• Övriga världen
Eller så odlar du lingon och ställer en apparat i mitten och säljer Vargtass, så blir det både inkomst och värme.
Har du ont om lingon så gör du den Norrländska varianten, en liter och ett lingon.

Haha, jag får väl göra något sådant om det inte fungerar som tänkt.

Angående murade väggar så har du rätt i att de lagrar värme men tyvärr också kyla. Jag skulle i så fall behöva isolera på utsidan för att hålla kvar värmen och då kan jag lika gärna bygga i trä. Det blir troligtvis både billigare och enklare på det sättet.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
Trä har den nackdelen att det lätt ruttnar i den varma fuktiga miljön i ett växthus.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser