Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Smarta självhushållarknep, goda råd, aktiviteter, böcker, hemsidor eller prylar.
Maila petter@alternativ.nu Max 500 tecken och gärna bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hoppas på tur nu  (läst 407 gånger)

Blivande hönsfia

• Västmanland
Hoppas på tur nu
« skrivet: 31 okt-18 kl 11:24 »
Hejsan allesammans.
Jag har hamnat i en lite svår situation med min sons kisse...hon är ett år lite drygt nu.
Saken är den att sonen bor i ett serviceboende pga autism. Han är 34 år i nov,
När sonen flyttade till sitt nuvarande boende i Uppsala så köpte han en Brittisk korthår kisse, som nu är två år. De finns starka band mellan dem.
Men så för ett år sedan, köpte han också en helt vanlig bondkattunge...
Allt gick bra,till denna kisse som heter Donna fick följa med hem till mig på besök...jag ha också en kisse som jag tagit hand om när hon var sju månader...
I alla fall, så när sonen kom hem till sin lilla lgh på boendet, så märktes tydligt att Donna int trivdes på den lilla ytan längre.
Så till mina tankar
Sonen väntar på en plats i ett serviceboende i Strängnästrakten. Dock oklart när det blir en lgh ledig.
Orsak till flytten är att sonen vill att hans kissar ska få gå ut...vilket inte går där han nu bor...
Den kissen som var sällskap till sonens kisse, har jag nu hos mig i Västerås. Men......
Min egen blyga kisse har blivit olycklig eftersom den ettåriga kissen, som är min sons, är en mycket framåt kisse och aldrig varit utsatt för annat än vänlighet...
Hon bara stormar ut och är alltid lika glad och kurrar bara man tittar på henne..slänger sig på golvet och vill gosa....totalt olik min försiktiga kisse, som hade en svår början...
Så orsak till denna historia är...kan någon tillfälligt ta hand om Donna, tills sonen fått en lgh i markplan.?
Hon har på de två månaderna hos mig, kommit in med en del ”byten” så jag tror at hon är en bra råttfångare...
Hon är vaccinerad, kastrerad, försäkrad och registrerad genom ett chip i nacken...
Jag förstår så klart att om ni trivs med henne, så kanske hon kan få bli kvar hos er, men tanken är i första hand att ”låna ut” henne en kortare tid...
Skulle någon olycka hända eller om hon försvinner, så är det så...men jag tycker att kissens livskvalité går före. Alltså att hon får gå ut, men även vara inne så klart...
Finns de någon som kan tänka sig en sådan här tillfällig lösning, så är jag villig att betala 200/mån
tills situationen är löst...och så är jag glad om hennes tillfälliga hem finns inom ca 10 mil från Västerås.
Vänligen Gunmari 0735329725

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser