Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avjämning av ojämnt betonggolv i ladugård  (läst 2485 gånger)

StellanPåDalsgård

  • Inlägg: 2
    • Halland
Avjämning av ojämnt betonggolv i ladugård
« skrivet: 02 feb-18 kl 14:07 »
Har någon därute erfarenhet av att jämna till ett knottrigt betonggolv. Jag gjöt golvet i somras men det blev inte särskillt bra. Diamantslipning nådde inte ända fram trots slipblock för en förmögenhet. Går det att lägga på 10 - 15 mm fin-betong och få det att fästa? Någon som har provat?
Stellan D

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Avjämning av ojämnt betonggolv i ladugård
« Svar #1 skrivet: 02 feb-18 kl 14:27 »
Det lämpligaste är flytspackel, men det viktigaste är primern på betongen, oavsett finbetong eller flytspackel ovanpå.
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

StellanPåDalsgård

  • Inlägg: 2
    • Halland
SV: Avjämning av ojämnt betonggolv i ladugård
« Svar #2 skrivet: 03 feb-18 kl 09:18 »
Tack Thomas för synpunkten. Jag kollade kostnaden för flytspackel!! Det blir ett test med primer + finbetong. Må det bära eller brista - ( kanske mer spricka än brista ???)

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Avjämning av ojämnt betonggolv i ladugård
« Svar #3 skrivet: 03 feb-18 kl 11:14 »
Hos http://www.flytgolv.se/ får du säkert ett fast pris, de kör ut med bulk och pumpar in spacklet. Så har du något att jämföra med.
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: Avjämning av ojämnt betonggolv i ladugård
« Svar #4 skrivet: 05 feb-18 kl 18:33 »
Diamantslipning?
Vilken yta vill du ha? Vad ska utrymmet användas till/ vilket slitage blir det? Någon tänkt ytbehandling?
Har du provat en betongslip från en maskinuthyrare?

Skickat från min AGM X1 via Tapatalk


Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Avjämning av ojämnt betonggolv i ladugård
« Svar #5 skrivet: 05 feb-18 kl 20:04 »
Diamantslipning lär kosta mer än att flyta golvet...
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: Avjämning av ojämnt betonggolv i ladugård
« Svar #6 skrivet: 08 feb-18 kl 23:25 »
Diamantslipning lär kosta mer än att flyta golvet...
Jo det var därför jag hade ett frågetecken efter.

Ts skrev:"Diamantslipning nådde inte ända fram trots slipblock för en förmögenhet."

Jag tolkar det som att ts har provat och jag ville veta vad för slags diamantslipning ts provat.

Skickat från min AGM X1 via Tapatalk



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

753 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser