Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Ekoring i mellersta Skåne?  (läst 827 gånger)

skånetösen

• Skåne
Skåne Ekoring i mellersta Skåne?
« skrivet: 27 dec-17 kl 18:59 »
Finns det någon existerande ekoring i Höör-Hörby-Eslövs området?  Eller finns det intresse av att starta en?  Är själv småodlare/självhushållare som gärna hade sålt överskottet i en ekoring.
Någon annan i området som tänker likadant?
 :D
Det jag inte hinner idag kanske jag hinner imorgon.

Kastanjegården Ekosmåbruk

• Skåne
SV: Ekoring i mellersta Skåne?
« Svar #1 skrivet: 27 dec-17 kl 19:12 »
Har precis samma tankar som du.... Jag har inte hört talas om någon... Trevligt om vi hade varit några som kunde tillsammans dragit igång...

Postat med Alternativ.nu´s app

Carpe Diem - Alla människor upptäcker förr eller senare att de är sin egen själs trädgårdsmästare och regissör för sitt eget liv.

mimsan

• Planterar gärna träd
    • Skåne
Alltför konsekvent är inte trovärdigt.

skånetösen

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 28 dec-17 kl 17:04 »
Den i sösdala kan vara intressant men jag hade gillat att ha en även i Höör-Hörby. Ägg, örter, bär, svamp, etc är det jag kan bidra med.

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #4 skrivet: 29 dec-17 kl 22:22 »
Jag och en vän driver en FB grupp som heter "Lokalproducerad Mat Sjöbo / Mellanskåne köp & sälj & byt". Ni som har FB får gärna vara där och annonsera era matrelaterade saker, enda kravet jag ställer är att det är just lokalproducerad och ju mer lokalproducerad ju bättre. Dvs helst inom Skåne i varjefall.  Jag har dock valt att inte bara acceptera ekologiska produkter då det är det lokalproducerade som jag främst vill pusha för. Men det är ju klart att om det man säljer är framtaget enligt ekologiska principer så är det ju trevligt.

Dessutom många verkligt små odlare har ingen möjlighet att eko-certifiera sig, men lik förbannat odlar de utan gifter och konstgödsel etc.  Sidan är tänkt för alla skalor av producenter från tant Elsa som har 5 spaghettipumpor över till storbonden Agneta som har 2000 får.  ( Ja torparen Kalle och Villaägaren Egon är också välkomna liksom odlingslottsinnehavaren Imrar etc).

https://www.facebook.com/groups/960307737333047/?fref=ts
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

skånetösen

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 30 dec-17 kl 08:19 »
Tack för tipset. Har gått med under namnet Colina Ek. Vi driver ett hobbyjordbruk med självhushållningsambitioner en halvmil utanför Höör. 😀

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser