Hej där,
det var längesedan du skrev detta inlägg och kanske är det du då önskade inte aktuellt längre. Jag skriver till dig ändå eftersom jag gillar det mesta av dina tankar. Dock inte alla.

Närheten till en annan människa är det som behövs för att nå sin egen inre kärna anser jag. Bara genom den kan man komma förbi sina djupaste blockeringar, hämningar och problem.
Håller med dig om att skillnader finns i den alternativa världen. Ser att du tänker på ett annat sätt än jag och funderar lite över din formulering kring en sak.
Tänker också att det du skriver att det inte är "fel på någon" är dubbeltydigt. Utifrån nuvarande samhälle är det en allmän rättighet att äta kött, samtidigt som det ur ett etiskt perspektiv inte är det.

Däremot håller jag med dig om att det inte gynnar någon om det blir läger eller konflikter.
Du och jag skiljer oss på många sätt.

. Jag har tappat tron på vetenskap och beprövade metoder och tror att universum/Gudinnan, våra andliga väsen och naturväsen ger oss de råd vi behöver om vi vill och vågar ta emot.
Och här kommer något annat intressant in. Du skriver att du tror på allas lika värde. Utifrån det du skrivit tolkar jag det annorlunda. För mig har ett djur samma värde som en människa. Det är livet i sig som har ett värde.
Jag tror heller inte på ismer utan tror att det är så människan hanterar saker som de har svårt att sätta sig in i. Man kallar det en ism.

Politik är mer problematiskt än givande

.
Hur tar sig din konflikträdsla uttryck? Vågar du möta den för att släppa den?
Spännande med dina tankar kring boende...
Låter underbart att hon sydde sin egen klänning själv.

. Hon är säkert en kreativ själ. Handarbete är spännande. Jag skulle själv vilja hålla på mer med sånt.
Jag vet vad det innebär att ha varit igenom en utbrändhet. Jag har fortfarande känningar av den. Livet har spätt på.
Jo, du är bra på att skriva kontaktannonser. Långa sådana.

Personligen tror jag inte att det finns EN rätt person. Jag tror det finns flera.
Vi behöver alla bli älskade i det vi är och för det vi är.
Intressant det där med kön. Om du vill får du gärna berätta mer.
Jag delar gärna ord med dig. Och vi bor ganska så nära varann. Jag har nyligen flyttat till Brålanda. Mitt Blåkulla

.
Om du vill växla fler ord så skriv gärna tillbaka.
Allt gott till dig.
Anna-Sofia, häxa från Brålanda