Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Loppisfynd  (läst 16035 gånger)

A.Viking

Re:Loppisfynd
« Svar #40 skrivet: 13 maj-07 kl 21:07 »
Jag har ju naturligtvis en "normal" lie också , just för att slåtta på våra småängar , den hänger ruggigt skarpslipad i lagårn , inte på salsväggen . ;)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #41 skrivet: 14 maj-07 kl 23:04 »
Igår var det dags för nya loppisfynd.  :D En låda med lite hästprylar, grimma, svettskrapa, sarvisborte, rotborste, två pannborstar, hovkrats, två mankammar i två olika storlekar, ryktborste i äkta tagel, två olika ryktskrapor, ett tvådelat gummibett med fasta ringar. Allt för 30:-! Sen fyndade jag en slända i nyskick för 5 kronor också. Så nu kan jag lära mig spinna för hand vilken dag som helst.  ;D Dessutom fick jag en bok med bröd och kakrecept utgiven av Husmodern 1946 gratis!  8)
« Senast ändrad: 14 maj-07 kl 23:04 av javill »
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Pastorn

• -
« Svar #42 skrivet: 15 maj-07 kl 13:50 »
köpte en liten låda med rattar på, det står på utländska på den och den brummar svagt då man sätter i kontakten, men vad är det ???
« Senast ändrad: 15 maj-07 kl 13:50 av eskiLator »

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #43 skrivet: 15 maj-07 kl 14:04 »
Polsk ljusorgel. Koppla kulörta lampor till kanalerna, koppla in ljudkällan och ha alternativdisco.

Johone

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 15 maj-07 kl 15:04 »
Polsk ljusorgel. Koppla kulörta lampor till kanalerna, koppla in ljudkällan och ha alternativdisco.

Har ni fest ? Släpar på en back norrl... äh tycker inte om...på en back mariestads.

Pastorn

• -
« Svar #45 skrivet: 16 maj-07 kl 20:29 »
ja jösses lite kalas skulle inte skada  :) ska på partaj på fredag, dock utan kulörta lyktor  ;)

htm

« Svar #46 skrivet: 16 maj-07 kl 23:43 »
Bästa loppiskapet jag nu kommer på är Arabia Teemas mörkgröna mattallrikar för 0.80euro/st. De tillverkas/säljs ej mera. Jag hittade 4 stycken. :)

Ralf1

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 25 maj-07 kl 18:46 »
Shoppar väldigt många av mina kläder på myrorna. ;) Mitt bästa köp var väl en rosa, helt underbar kofta!!

Skågedalen

• -
« Svar #48 skrivet: 16 jul-07 kl 12:18 »
Jag köper mycket böcker på loppis.. och det bästa fynden jag har gjort är
En st Kjesaren från Portegallion SIGNERAD    5 kr
En st SAOL fylld med kommentarer och levnadsberättelse av en viss Elsa eller liknande...

Sen letar jag alltid kamerautrustning och andra roliga elektroniska leksaker.. var länge sedan jag hittade nått bra nu tyvärr...
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

louise

• Gäst
« Svar #49 skrivet: 16 jul-07 kl 19:22 »
Dagens fynd: En mixer för 70 kr å jag njuter just nu av en smoothie gjord på första vinbärsskörden!

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #50 skrivet: 28 jul-07 kl 12:27 »
Mitt senaste loppisfynd var en oanvänd matberedare för 5:-! Fyndade även lite garn, böcker och hushållsattiraljer. Om en knapp månad är det dags för en ny stor loppis. Gillar sommaren när föreningarna har sina loppisar. Då kan man göra riktiga fynd.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

hemmamamman

• Närke
    • http://hemmamammansliv.blogspot.com/
« Svar #51 skrivet: 28 jul-07 kl 13:28 »
Sist jag var på kyrkans loppis köpte jag följande: ett par jeans till yngsta dottern, en leksakshäst till yngsta dottern, en teburk till mamma och två gamla veckotidningar till mig för 16 kronor. Rena fyndet, sånt gillar jag. ;D
Hemmamamma, tre barn, en gubbe, 4 marsvin, extraknäcker som sjuksköterska. Samlar på spartips.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #52 skrivet: 28 jul-07 kl 23:02 »
Begagnat fynd: Köpte en fantastiskt fin spinnrock av Charleston här på forumet  ;) Kaffekvarnen är också fin  :D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Valma

• Och allt är början, mittoppi och slut..
« Svar #53 skrivet: 11 aug-07 kl 19:45 »
Har alltid varit en trogen loppisrotare men besökte min första auktion först i somras. Tro det eller ej, men det var precis som den Emil var på i Backhorva!  Fyndade ett cafébord format likt en fyrklöver med en glasskiva ovanpå, hade stått på Järvsö centrumcafé en gång i tiden. 300 kr gav jag för detta otroligt vackra bord som nu pryder mitt vardagsrum på gården. Hittade även en gammal svart gungstol i fin-fint skick med tillhörande nack- och rumpkudde som  jag fick för 350. En liknande gungstol i betydligt sämre skick får du ge 1500 för på blocket.

/Valma
Får, höns, hund, katter, grisar och heltidsjobb.

elf

• Drefseryd Gård
    • Småland
    • Drefseryd Gård
« Svar #54 skrivet: 11 aug-07 kl 20:56 »
Porslin gillar jag! Har snart en komplett servis av Rörstrands Svenska Slott varav en del är arvegods och resten köpt på auktion & loppis. Lika kul varje gång man hittar ett fat eller nån annan del för en 10:a...  :)

Sen är ju såna här små renoveringsprojekt jättekul (särskilt när man har semester i regntider ;D ):

Om livet på landet i biosfärområde Östra Vätterbranterna & i vacker småländsk kulturbygd: http://drefseryd.wordpress.com Här finns förutom får, nötdjur och biodling även hund, katt, höns, vaktlar och hästar.

prillan

• Skåne
« Svar #55 skrivet: 25 aug-07 kl 23:35 »
Sommarens absoluta klipp är den traktorvagn för 300 spänn! Ibland blir man glad!

Johone

• Gäst
« Svar #56 skrivet: 28 aug-07 kl 08:47 »
Sitter här och läser allas fynd och blir så sugen att gå på loppis. Skam men inte en enda gång i sommar har det blivit av. ??? Det måste åtgärdas. ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

659 gäster, 2 användare
Sågarens, Biofilo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser