Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativare i Herrljunga/Floby-området  (läst 704 gånger)

Mingoesfishing

• Västergötland
Alternativare i Herrljunga/Floby-området
« skrivet: 06 jun-17 kl 21:40 »
Hej!

I senaste numret av alternativ skrev Petter att han hört talas om ett gäng alternativare som hjälpte varandra då och då och på så vis även fick fler självförsörjande intresserade vänner.

Jag och min pojkvän bor i ett gård som ligger mellan Herrljunga och Floby, tänkte bara kolla om det bor fler alternativare i området som man kunde få kontakt med.

Det är inte så att vi tigger hjälp, haha, utan det hade bara varit kul och se om vi är fler i området :)

Vi är 25 och 26 år gamla och är i princip självförsörjande på grönsaker och rotfrukter. Vi har en flock på nio hedemorahöns som är relativt nyinflyttade. Tre katter summerar skaran som bor på gården. Jag drömmer om hästar och en liten ko och min pojkvän drömmer om kaniner och grisar.

//Emmilie

Postat med Alternativ.nu´s app

bohembohem

• Västergötland
SV: Alternativare i Herrljunga/Floby-området
« Svar #1 skrivet: 12 jun-17 kl 01:05 »
Hej Emmilie! Jag kommer gärna förbi och säger hej till er nån dag. Jag har inte direkt vad man skulle kalla gröna fingrar men kan nog anse mig själv som ganska alternativ ändå. Har flyttat till Kättilstorp för ca 2 år sedan men känner inte så mycket folk här än. Jag hjälper gärna till med vad som helst, bara för att vara social. Det löser sig alltid med tjänster och gentjänster. Ring gärna 0704211817 Mvh Andreas
« Senast ändrad: 12 jun-17 kl 18:50 av bohembohem »
Glad, spontan, bohemisk, mångsysslare, livskonstnär och wannabe minimalist som helst är på utsidan av lådan

aronsson

• Västergötland
SV: Alternativare i Herrljunga/Floby-området
« Svar #2 skrivet: 16 jun-17 kl 19:44 »
Hej!
Jag och min man och våra 3 barn bor inte allt för långt bort, bor lite utanför Vårgårda.

Jag är 28 och min man är 37, vi bor på en liten gård och har idag Gotlandsfår och höns, tidigare har vi även testat på gris. Gris är något som vi gärna vill ha igen, super mysiga djur.  :D
Samt att jag drömmer om get och hedemorahöns. ;D

I år odlar vi lite allt möjligt, rotfrukter, tomat, gurka. Försöker hålla odling och djur så ekologiskt vi kan.

Så vi tittar gärna förbi och om ni vill får ni gärna titta förbi här.

// Nicole

Bor med fru/man och barn på en liten gård. Hoppas att bli mer självförsörjande med tiden. Varierar vem det är som skriver

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser