Problemet blir väl att få ledigt (om jag nu får jobb i november och framåt, annars är det pengarna som är problemet) torsdag och fredag (och lördag om det inte går tåg sent).
Hur har du klarat tågresorna? Vilka tider är det ni börjar/slutar? De jag hittar är på mellan 7½ och 13½ timmar, men det kan det ju vara värt om kursen är så bra, och jag kan få ledigt/råd.
De gånger jag åker ner är det (tyvärr) med bil. Tiderna är inget problem, men det är slitigt att köra nio timmar på onsdag kväll/natt och komma fram vid 01.00 bara för att stiga upp vid 07.00 igen för att åka till lektionerna. Det är mycket enklare på hemvägen eftersom man kan börja tidigare på dagen. Senast var det nysnö på vägen hem med lite is under på vissa ställen också. Det är så'nt man får räkna med, tyvärr.
Annars går det faktiskt att samåka. Första träffen åkte vi tre i bilen, så jag behövde inte köra särskilt mycket. Det är nästan bästa tipset för den som vill gå kursen men som har långt till Stjärnsund. Snacka med de kompisar som också vill lära sig bärkraftigt byggande och boende och se till att de också går kursen så att ni kan samåka. Man kan kanske skaffa sig nya vänner att samåka med här på alternativ.nu, vem vet?
Dagarna börjar vid nio på morgonen och slutar vid fem. Torsdagar brukar det vara (icke obligatoriska) föreläsningar och lördagarnas (icke obligatoriska) praktiska moment brukar räcka till fyra.