Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kostnad att hålla brukshäst?  (läst 9480 gånger)

annan

Re:Kostnad att hålla brukshäst?
« Svar #40 skrivet: 23 maj-07 kl 13:06 »
sorry OT. men...vi kan ju ha (tjej)träffar för oss i trakten, byta tips (eller kycklingar), eller så :D jag tycker det är roligt att vi är ett gäng i trakten!
"jag har storslagna visioner och maxade projekt" Peps.

A.Viking

« Svar #41 skrivet: 23 maj-07 kl 15:15 »
Hejsan Lollo!
Jag har läst igenom tråden , och ser att du har fått en hel del goda råd redan . Jag vet ju inte hur det ser ut hos dig med lagård o annat ,så jag berättar hur jag själv har det ordnat , kan kanske vara ett tips? Jag har mina två hästar ,en 17-årig nordistravare ,   och en10-årig C- ponny  på kall lösdrift .Jag har en vindtät ligghall med halm , samt en väl tilltagen vinterhage med rätt mycket träd . Mina får går också på kall lösdrift och  har en egen ligghall, men går i samma hage som hästarna. Har haft så ett par år och det funkar jättebra . Det bästa med systemet är - förutom att det är otroligt lättskött , att djuren själva bestämmer när de vill vara ute eller inne , samt att de håller sig friska och starka.Mina djur har fri tillgång på hösilage , vilket vintertid är ett måste här i norr , de är inte feta , rids och körs. Pengar är ett jädra dilemma, och jag läser mellan raderna att du är rätt låg just nu .. men fortsätt att smida hästplaner , fundera om du kanske ska vara fodervärd åt någon till att börja med , tills cashen flödar in?Kolla runt i byn med omnejd om det finns folk med körvana att träna hos?Anordna ridlekis för småbarn , ger en liten slant , somrar brukar småturer på hästryggen för sommarlovsbarn dra rejält, när du får körvana är ju turer i trilla omåttligt populärt , och som sagt skogskörning för miljömedvetna skogsägare som plockhugger kommer starkt .. spinn vidare o håll drömmen lavande  

hälsar A.Viking

louise

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 23 maj-07 kl 20:28 »
Va? Bor du här annan? ska du inte gå med i sjuhäradslistan då?

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #43 skrivet: 23 maj-07 kl 20:36 »
sorry OT. men...vi kan ju ha (tjej)träffar för oss i trakten, byta tips (eller kycklingar), eller så :D jag tycker det är roligt att vi är ett gäng i trakten!

Jaaa, tjejträff, lysande idé annan  :) Har dock inga kycklingar att byta med, men kanske frön och plantor kan gå lika bra.

Ska vi göra detta till en separat tråd?

louise

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 23 maj-07 kl 21:05 »
jag är ju inte så för det där med att dela upp kön men det skulle vara himla kul å träffa er andra! Så hur det går till är inte så noga:) Det räcker väl med fika hos nån lite oprettantiöst?

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #45 skrivet: 23 maj-07 kl 21:06 »
Jag är gärna också med... Vill ni så är ni välkomna hit! Men som sagt, det kanske är en annan tråd...
« Senast ändrad: 23 maj-07 kl 21:07 av mille »
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

annan

« Svar #46 skrivet: 23 maj-07 kl 21:25 »
trådkap :-[
var önskas tråden? förslag?

man kan ju kalla den bondbrudar ;D

är inte heller någon stor förespråkare för könsuppdelning, men om man nu är en hop så varför inte?

louise

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 23 maj-07 kl 21:39 »
ja om jag får bli bondbrud så kanske det inte är så dumt ändå !

annan

« Svar #48 skrivet: 24 maj-07 kl 14:18 »
ang. bondbrudar...

jag la en tråd under kontakter

första gången jag skriver en kontaktannons :-[

så nu avslutar jag officielt trådkapet, sorry igen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 1 användare
pow

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser