Hejsan Lollo!
Jag har läst igenom tråden , och ser att du har fått en hel del goda råd redan . Jag vet ju inte hur det ser ut hos dig med lagård o annat ,så jag berättar hur jag själv har det ordnat , kan kanske vara ett tips? Jag har mina två hästar ,en 17-årig nordistravare , och en10-årig C- ponny på kall lösdrift .Jag har en vindtät ligghall med halm , samt en väl tilltagen vinterhage med rätt mycket träd . Mina får går också på kall lösdrift och har en egen ligghall, men går i samma hage som hästarna. Har haft så ett par år och det funkar jättebra . Det bästa med systemet är - förutom att det är otroligt lättskött , att djuren själva bestämmer när de vill vara ute eller inne , samt att de håller sig friska och starka.Mina djur har fri tillgång på hösilage , vilket vintertid är ett måste här i norr , de är inte feta , rids och körs. Pengar är ett jädra dilemma, och jag läser mellan raderna att du är rätt låg just nu .. men fortsätt att smida hästplaner , fundera om du kanske ska vara fodervärd åt någon till att börja med , tills cashen flödar in?Kolla runt i byn med omnejd om det finns folk med körvana att träna hos?Anordna ridlekis för småbarn , ger en liten slant , somrar brukar småturer på hästryggen för sommarlovsbarn dra rejält, när du får körvana är ju turer i trilla omåttligt populärt , och som sagt skogskörning för miljömedvetna skogsägare som plockhugger kommer starkt .. spinn vidare o håll drömmen lavande
hälsar A.Viking