Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Jämtland Hyra ut hus - hjälp från någon i närområdet!  (läst 679 gånger)

Drivan

• Jämtland
Jämtland Hyra ut hus - hjälp från någon i närområdet!
« skrivet: 26 feb-17 kl 15:14 »
Hej!

Skrev just här angående det lilla hus som min man och jag just köpt utanför Gäddede. Vi har en tanke att njyttna huset som fritidshus under några år då vi fortfarane bor och jobbar utomlands och hyra ut det till framförallt fritidsfiskare för att hjälpa till med att täcka driftskostnader och fortsatta renoveringar.

Vi tänkte hyra ut genom Air bnb. Där finns det en funktion som gör att man teama upp med någon som kan hjälpa till med praktiska saker som att se till att huset är städat, att nycklar kommer tillbaka och liknande, mot del av inkomsten. Detta hade varit en fantastiskt stor hjälp för oss!

Då min man är fransk och jag själv kommer från Västkusten utan kontakter i området så tänkte vi kasta ut en krok här: någon som kunde vara intresserad eller känner någon som skulle vara intresserad eller vet vart som kan vara bäst att annonsera?

Tack så mycket!

olivia.k

• Jämtland
SV: Hyra ut hus - hjälp från någon i närområdet!
« Svar #1 skrivet: 26 feb-17 kl 20:24 »
Bäst är nog att annonsera på anslagstavlan i matbutiken i Gäddede.

Det bor ju bara 400 personer i den byn så att träffa på någon som möjligen är intresserad av detta uppdrag på denna sida är nog inte så stor.
Du skulle i princip kunna sätta dig ned och ringa alla i arbetsför ålder som bor i närheten av ditt hus och fråga om de är intresserade.

Drivan

• Jämtland
SV: Hyra ut hus - hjälp från någon i närområdet!
« Svar #2 skrivet: 28 feb-17 kl 17:55 »
Tack Olivia, jag ska prova det!

// Driva

Dela detta:

* Inloggade just nu

393 gäster, 7 användare (1 dolda)
litenJo, Skröpeltorparn, DanDemo, anders flix, Aika, rew488

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser