Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne 100 kubik ved runt lund  (läst 2229 gånger)

tropfrog

• Västergötland
Skåne SV: 100 kubik ved runt lund
« Svar #20 skrivet: 22 mar-17 kl 20:02 »
Huva....sälja ved för 33000 svart. Vågligt! Undrar om han vet om att köparen berättar om det på nätet?

Mvh
Magnus

Thomas_

• Biodling sedan -94, Möbel/Finsnickare sedan -97.
    • Skåne
SV: 100 kubik ved runt lund
« Svar #21 skrivet: 22 mar-17 kl 21:05 »
Det var ingen stor skillnad på vitt och svart för köparen, däremot blir det ju en stor skillnad för säljaren om man antar att han vid vitt val faktiskt tagit in försäljningen i firman.

Skillnad på nära nog det dubbla priset för "säljaren" ja. Suck. Är det sedan annat än 100% bok eller björk, så är skojeriet än värre till de priserna.
Egenföretagare som lever på bi, pollineringstjänster, Drottningodling, uthyrning av bisamhälllen till företag och privatpersoner, honung, samt snickeriarbeten. Avelsarbetare i Lunds Biavelsklubb. Korsvirkeshus med 8 rum och kök, jordvärmepump med 1 000 meter kollektorslang + Contura 520 Täljsten

Thomas_

• Biodling sedan -94, Möbel/Finsnickare sedan -97.
    • Skåne
« Svar #22 skrivet: 22 mar-17 kl 21:07 »
Huva....sälja ved för 33000 svart. Vågligt! Undrar om han vet om att köparen berättar om det på nätet?

Mvh
Magnus

Skattmasen tar gärna emot anonyma tips.  ;)
Egenföretagare som lever på bi, pollineringstjänster, Drottningodling, uthyrning av bisamhälllen till företag och privatpersoner, honung, samt snickeriarbeten. Avelsarbetare i Lunds Biavelsklubb. Korsvirkeshus med 8 rum och kök, jordvärmepump med 1 000 meter kollektorslang + Contura 520 Täljsten

Alexn72

• Skåne
« Svar #23 skrivet: 23 mar-17 kl 06:13 »
Det förklarar saken. Konkurrens på icke lagliga villkor med andra ord.

Kalla det vad du vill.  366kr med hemleverans är ändå nästan 100kr billigare än första budet.
Om det första budet var vitt.

Alexn72

• Skåne
« Svar #24 skrivet: 23 mar-17 kl 06:18 »

Mvh
Magnus

Vågligt o vågligt. Det håller jag inte med om.
Det är inte till mig personligen  och leverantören av ved finns inte utskriven.
Vill ni kontrollera så är ni välkommna hem till mig, ved finns det men max 40cm längd som jag själv sågat ner, kapat och klyvt ;)

« Senast ändrad: 23 mar-17 kl 08:06 av Alexn72 »

Alexn72

• Skåne
« Svar #25 skrivet: 23 mar-17 kl 08:03 »
Skillnad på nära nog det dubbla priset för "säljaren" ja. Suck. Är det sedan annat än 100% bok eller björk, så är skojeriet än värre till de priserna.

Varför förutsätter du hela tiden att allt är det absolut värsta?

Men ja det är blandat  bok och björk, lite al och lite ek vilket jag inte har något alls emot.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser