Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  inlagd sill till grisar?  (läst 6363 gånger)

gimskogen

• gimskogen.se
Re:inlagd sill till grisar?
« Svar #20 skrivet: 26 maj-07 kl 22:47 »
om du kokar inälvorna borde det väl gå...

man skall ju inte utfodra grisar med rått kött.. även om det är dina egna djur du slaktat...

men kokar man det så ..

Grisarna är ju som husbonden...
de äter allt som är gott :)
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #21 skrivet: 28 maj-07 kl 07:28 »
Då får jag väl låta bli att ge dem. Har försökt att koka inälvorna en gång till hunden men det luktar ju avskyvärt!!!
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

gimskogen

• gimskogen.se
« Svar #22 skrivet: 28 maj-07 kl 08:54 »
när du kokade... kryddade du med salt o peppar?

när man kokar kattfisk så måste man krydda med salt o peppar annars luktar de ingevidare...

Sen tror jag de flesta kokar gris mat ute kanske just för detta med lukten...  ofta då i en pannmur...
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Dela detta:

* Inloggade just nu

633 gäster, 3 användare (1 dolda)
javill, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser