Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Material i hönshus  (läst 33097 gånger)

highsidern

• Värmland
    • highside däck och mc
SV: Material i hönshus
« Svar #60 skrivet: 26 sep-09 kl 21:02 »
härligt place hönorna får putte
 med eget fönster som dom kan spana ut igenom det tycker dom nog är trevligt
själv har jag spenderat dagen med bla att tillverka en foderautomat till snäckskal och sand  och i den tredje fickan  vet jag inte riktigt vad jag skall fylla med.. havre kanske .
och i går fyllde vi golvet med torv och toppade med lite kutterspån .
sen har en vattenautomat fått sin plats ovanför golvbrunnen och sen har jag hängt en foderautomat i en kedja i taket.
Sittpinnarna har blivit inoljade med träolja och när burken redan var framme så fick div trädgårdsredskap  en behandling.

om 5 dagar hämtar vi hönorna    :D
hårt arbete lönar sig...

putte95

• Gäst
« Svar #61 skrivet: 26 sep-09 kl 21:26 »
 :D. fast du har nog de finaste hönshuste jag sett :D

highsidern

• Värmland
    • highside däck och mc
« Svar #62 skrivet: 02 okt-09 kl 11:14 »
nu i går så hämtade vi våran lilla flock hedemorahöns mamma med 6 kycklingar
hur kul som hellst  jag sattdär inne  å spanade på dom en bra stund på morgonen ..riktigt underhållande och dom verkar trivas bra
hårt arbete lönar sig...

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #63 skrivet: 02 okt-09 kl 11:21 »
Jättesöta!

Minstingen ser ut att vara mycket yngre än de andra, stämmer det? Eller är de kullsyskon? Ska du inte ha någon tupp?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

highsidern

• Värmland
    • highside däck och mc
« Svar #64 skrivet: 02 okt-09 kl 21:28 »
dom skall vara från samma kull två hönor som delade på 13 kycklingar  och vi tänkte prova utan tupp / är det någon nackdel att inte ha en tupp??   dom varnar för faror och och ser till att det blir kycklingar något mer som jag har missat??     novis.. ???
hårt arbete lönar sig...

highsidern

• Värmland
    • highside däck och mc
« Svar #65 skrivet: 09 okt-09 kl 19:33 »
hurra i dag efter en veckas öppen lucka så vågade sig hönorna ut i den gröna hagen och stannade och pickade i ca 30 min
innan dom gick in igen    ;D
hårt arbete lönar sig...

Inga-Karin

• Två av våra 12 Hedemorahönor med sina tuppar
    • Västmanland
« Svar #66 skrivet: 14 okt-09 kl 12:47 »
Grattis!

Himla fina. Lycka till med dina Hedemorahöns, som är världens trevligaste om du frågar mig ;-) // I-K
Maka, mamma, svärmor, trippelmormor, dubbelfarmor, matte, hönsmora, f.d.skolsyrra, dotter, syster, faster och moster. Nybliven statsanställd friherrinna.
Vi fick hem våra Hedemorahöns 080320 och fick beviljat Genbank 090325

Dela detta:

* Inloggade just nu

680 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser