Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne likasinnad kvinna sökes för kollektiv (intressekoll)  (läst 1000 gånger)

fixarmamman

• Skåne
Skåne likasinnad kvinna sökes för kollektiv (intressekoll)
« skrivet: 20 sep-16 kl 02:11 »
Hej

Vi gör en liten intressekoll.
Vi är en liten familj boende just nu utanför Kristianstad.
Jag har 3 barn flicka 12, pojke 19 (kommer snart flytta hemifrån) Flicka med sambo o barnbarn (ej hemmaboende) Lilla hunden som är en Springerspaniel o vår kanin.
Vi har pratat länge o väl under flera år nu om att vi vill ha ett litet kollektiv, starta ett kollektiv tillsammans med någon el några kvinnor 40 plussare.
För tillfället hyr vi ett hus mitt i smeten o vi trivs inte alls. Tanken var att vi skulle komma vidare. O efter mycket reflektioner o längtan så vill vi dela vår vision med likasinnad. Vi väntar just nu på ett ledig gård i närheten. När denna blir ledig vet vi dock inte. Men den som väntar på något gott... :) 
Vi vill kunna leva på det natur o djur ger.
Vi är inte veganer men vi tänker att vi ska ha djur på vår gård och satsa på självhushållning full ut.
För oss som djurvänner så är det viktigt att våra kommande djur får kärlek o omsorg. Därför vill vi att du också ska ha den respekten för djuren. Vi kommer ta tillvara på allt från ull skinn kött mm. Men också försöka leva så mycket det går på det som sås o sätts.
Jag har 15 år inom akutsjukvård men kommer omskola mig till diakonissa då jag älskar att möta människor på olika plan.
Jag har tidigare bott på landet och har också gått lantbruksskola och jag kommer att försöka hitta kurs i läkeörter/växter då det blivit ett stort intresse på senare tid.
Djur som vi önskar i framtiden är får, getter, höns, gris o häst
Vi är händiga o drar oss inte för något. Lever med positiv anda o massor med kärlek. Önskan skulle vara att kunna dela detta framtidesvis även med barn som beh xtra hjälp ex avlastningsfamilj men det är ett senare projekt. Nu skriver jag bara från hjärtat om våra tankar o visioner.
Vi vill kunna gå tillbaka ca 100 år i tiden o leva, ta tillvara  så som man gjorde då. Det är tanken.
Är du den vi söker så hör av dig. Det här kommer bli en fantastisk resa som vi alla här längtar efter.
vill du maila går detta bra på: lisa.w@live.se
kram från lilla oss

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser