Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp! Vad har angripit salladen?  (läst 1964 gånger)

zensky

Hjälp! Vad har angripit salladen?
« skrivet: 25 apr-07 kl 13:28 »
Hej!

Satte ut ruccolaplantor häromdagen som jag hade förplanterat inomhus, första dagarna var det ganska kallt men det verkade de klara bra. Nu har det ju blivit riktigt varmt i luften, men när jag kom ut idag hade de istället helt vissnat ihop och det bara kryllade av små svarta baggar (?) med lite gult på, tror att de kunde flyga, ganska små men sjukt många och ruccolan var ganska förstörd. Någon som vet vad det kan vara för djur och hur man kan skrämma bort dem från landet? Har kollat runt lite på nätet, men inte hittat ngt.

Anna

tortina

• Gäst
Re:Hjälp! Vad har angripit salladen?
« Svar #1 skrivet: 25 apr-07 kl 21:55 »
Det är jordloppor om de är gulrandiga och hoppar när man försöker röra vid dem.
Det lär var bra att strö aska mot jordloppor

Anders Plogen

• -
Re:Hjälp! Vad har angripit salladen?
« Svar #2 skrivet: 25 apr-07 kl 22:53 »
Jordloppor gillar inte när det är fuktigt. Så vattna mycket och täck ev. med fiberduk.

Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 2 användare
torbjorn, limma

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser