Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Surhönor som vägrar sluta  (läst 742 gånger)

edahlqvist

• Bohuslän
Surhönor som vägrar sluta
« skrivet: 08 sep-16 kl 12:48 »
Jag sitter just nu med 3 stycken surhönor som vägrar sluta tjura. Den första hönan hade 4 kycklingar i början av maj, hon tog hand om dessa i strax över 1månad, la sedan ägg i 2 veckor för att sedan sura igen. Hon har nu legat i 6-7 veckor och ytligare två av våra hönor har legat i snart 3 veckor. Våran flock består bara av fyra hönor och de två unghönor från första kycklingkullen.

Jag går ut ett antal gånger per dag och lyfter ut surtanterna i hopp om att de ska sluta tomruva och lägga ägg igen. Jag har idag även stängt av rederna helt och dom är nu helt förbannade och skriker konstant.

Jag skulle kunna köpa ägg och låta dem ruva men vi har inte plats för så många kycklingar och kommer inte kunna ha kvar dom så att faktiskt låta dom ruva är verkligen sista vägen ut. Det måste ju finnas något magiskt trick

Dela detta:

* Inloggade just nu

663 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser