Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Matta tomater !?  (läst 1457 gånger)

bladhis

• Västergötland
    • www.prastakvarna.se
Matta tomater !?
« skrivet: 16 aug-16 kl 11:45 »
Jag odlar iår två sorters tomater, Flavence och Gizmo. Flavencen blir jättefina frukter medans Gizmon ger många, små och tråkigt nog helt matta tomater. Smaken är det inget fel på men de är ju osäljbara som klass 1. Ett fåtal frukter får glansig yta. Någon som vet vad detta kommer sig? De har fått samma bevattning och samma jord.

/Daniel

Nymans

• Gotland
SV: Matta tomater !?
« Svar #1 skrivet: 16 aug-16 kl 14:24 »
Det låter som om de inte blir pollinerade som de ska. I alla fall har jag fått samma ibland och de små frukterna består bara av fruktkött och inga kärnor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

531 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser