Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ler o halmbalsbastu  (läst 1417 gånger)

Vintersol

• tanklös och själfull
    • Uppland
    • ~ v a r e l s e ~ vänliga ting...
ler o halmbalsbastu
« skrivet: 24 apr-07 kl 10:19 »

Hej!

Jag orkade inte kolla igenom alla ämnen för å se om de redan finns en sån här tråd. När jag sökte fick ja inget svar.

Hm.. jag funderar på att den tänkta timrade bastun istället ska bli en ler å halmbastu. Jag har själv bastat i en sån å de va ju fabulistiskt mysigt!

Det jag undrar är om någon har nån idé om vart jag kan läsa om leran främst... och då inte i nån bok då jag är en fattiglapp just i denna stund. Så nån länk? Några andra idéer?
Nån kurs kanske? (den skulle jag kunna spara ihop till ;) )

Tack på förhand!
/Malin
Lycklig i det enkla livet i en liten vagn, ny passion är skinnsömnad av gamla skinn, och att bara ligga i sängen å elda. Föredrar tid framför pengar.

wikhall

• Gäst
Re:ler o halmbalsbastu
« Svar #1 skrivet: 24 apr-07 kl 14:25 »
Hej.

Det finns flera som har sådan här, arkitekten Conny Jerer i Tanum är en, Maja Malmgren i Vekhyttan en annan. Jag har kontaktuppgifterna till dessa om du vill ha (lägger inte ut det här, kontakta mig via mailen isåfall) Det är mycket spännande byggnationer.

Connys har jag sett, jag har varit där på besök.

Vintersol

• tanklös och själfull
    • Uppland
    • ~ v a r e l s e ~ vänliga ting...
Re:ler o halmbalsbastu
« Svar #2 skrivet: 29 apr-07 kl 22:32 »

Hej!

Fick just en länk av en vän

http://www.naturligt-byggeri.org/Main.asp?PageId=420

(hoppas det är ok att jag sprider den)

Sidan jag letat efter!
Läs å njut.....~

/M
Lycklig i det enkla livet i en liten vagn, ny passion är skinnsömnad av gamla skinn, och att bara ligga i sängen å elda. Föredrar tid framför pengar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

697 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser