Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Accepterar ej kycklingarna  (läst 1070 gånger)

Hyvens

• Gäst
Accepterar ej kycklingarna
« skrivet: 05 aug-16 kl 15:37 »
Hej!

Har 7 st dvärgkochin på 10 veckor, 4 tuppar och 3 hönor. Jag har även brahmor på 5 veckor. Brahmakycklingarna har bott ute hos de stora i en egen bur sen de var ca 3 dagar gamla. Mao har de haft gott om tid att lära känna varandra. Men en utav tupparna vägrar acceptera dom. Det går bra sålänge dom små är utom räckhåll men kommer de nära så börjar han jaga och hacka frenetiskt. Börjat låta de små gå hos de stora på dagen, men jag stänger in den dumma och en annan inte-så-snäll tupp, och det funkar kanonbra!
Börjar tröttna på detta och jag tycker inte att en tupp ska bete sig så, men vad tror ni? Är det så han är eller försvinner det när han växer upp?

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Accepterar ej kycklingarna
« Svar #1 skrivet: 05 aug-16 kl 17:35 »
Hej!

Har 7 st dvärgkochin på 10 veckor, 4 tuppar och 3 hönor. Jag har även brahmor på 5 veckor. Brahmakycklingarna har bott ute hos de stora i en egen bur sen de var ca 3 dagar gamla. Mao har de haft gott om tid att lära känna varandra. Men en utav tupparna vägrar acceptera dom. Det går bra sålänge dom små är utom räckhåll men kommer de nära så börjar han jaga och hacka frenetiskt. Börjat låta de små gå hos de stora på dagen, men jag stänger in den dumma och en annan inte-så-snäll tupp, och det funkar kanonbra!
Börjar tröttna på detta och jag tycker inte att en tupp ska bete sig så, men vad tror ni? Är det så han är eller försvinner det när han växer upp?

Jag skulle nog säga att det inte lär bli bättre alls.

Njut av tupparna efter att dom fått tillbringa en försvarlig tid i en gryta med en massa andra godsaker.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Hyvens

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 06 aug-16 kl 14:50 »
Nä.. Tror inte det heller.. Tyvärr så vill inte familjen nacka honom åt mig i första taget utan vill att jag ska försöka sälja honom.. Vad tror du? Finns det en chans att han slutar om han flyttar eller fortsätter han?

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #3 skrivet: 06 aug-16 kl 15:12 »
Nä.. Tror inte det heller.. Tyvärr så vill inte familjen nacka honom åt mig i första taget utan vill att jag ska försöka sälja honom.. Vad tror du? Finns det en chans att han slutar om han flyttar eller fortsätter han?

Sånt är svårt att sia om, men jag tycker att risken att beteendet fortsätter är för stor att spela med.
Och visst du kan försöka sälja honom men, tuppar finns det ett stort överskott av.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Luff

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 19 aug-16 kl 17:32 »
Men man måste ta bort tuppar! Så då är det väl klart att man tar bort den som är dum. För många tuppar så blir det jobbigt för hönsen och dom bråkar o stökar.
//Luff

Dela detta:

* Inloggade just nu

656 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser